دوره هدایت و راهنمایی کشتی‌ها در شرایط اضطرار برگزار شد

نخستین دوره آموزشی هدایت و راهنمایی کشتی‌ها در شرایط اضطرار از سوی شرکت پایانه‌های نفتی ایران برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: حرفه راهنمایی کشتی‌ها از حساس‌ترین، پیچیده‌ترین و باارزش‌ترین تخصص‌های صنعت دریانوردی است که با توجه به پیچیدگی آن، گذراندن دوره آموزشی مرتبط و مدرن موضوعی ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: به این منظور آمادگی راهنمایان برای مقابله با موارد اضطراری در هدایت و جابه‌جایی کشتی‌ها مهم و حیاتی است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: با وجود اهمیت موارد اضطراری، موسسات آموزشی و شبیه‌سازی در سراسر دنیا دوره آموزشی و هدایت و راهنمایی کشتی‌ها را با عناوین کلی و عمومی برگزار می‌کنند و تاکنون دوره‌ای با عنوان اضطراری تدوین و برگزار نکرده‌اند.

اسدروز اظهار کرد: با توجه به نیاز آموزشی موجود و تاثیر برگزاری دوره‌های آموزشی در افزایش دانش و مهارت و آمادگی راهنمایان در پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش، متخصصان عملیات دریایی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در  اقدامی کاملا ابتکاری و خلاقانه به تدوین و طراحی نخستین دوره آموزشی هدایت و راهنمایی کشتی در شرایط اضطرارب پرداختند.

وی با بیان اینکه این دوره برای ترمینال‌های جزیره خارک، عسلویه و آب‌های آزاد ۱۶ سناریوی خاص طراحی کرده است اظهار کرد: این دوره از سوی استاد راهنماهای شرکت پایانه‌های نفتی ایران برای راهنمایان واحد عملیات دریایی، اجرا و استفاده شد.

کد خبر 295081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =