دولت در بحث اصلاح قیمت بنزین و ارائه تسهیلات مصمم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت در بحث اصلاح قیمت بنزین و ارائه تسهیلات مصمم است.

به گزارش شانا به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا باهنر گفت: دولت در ارائه تسهیلات همراه با اجرایی شدن سهمیه‌بندی و اصلاح نرخ بنزین خود را مصمم و متعهد می‌داند.

وی تاکید کرد: اعتراض عده‌ای از مردم، مسئولان و نمایندگان نسبت به بی‌اطلاعی از روز اجرایی شدن افزایش قیمت بنزین بود، در حالی که اگر یک هفته پیش این موضوع را اعلام می‌کردند، ممکن بود مشکلات زیادی در کشور به وجود بیاید، مثلا صف‌های زیاد و طولانی برای گرفتن بنزین تا ذخیره‌های غیرفنی بنزین در منزل را شاهد بودیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: لازم نبود همه نمایندگان، مسئولان و مردم از این موضوع مطلع باشند؛ مطلع بودن ۱۰ تا ۱۵ مقام مسئول کفایت می‌کرد.

باهنر با انتقاد از مصرف بالای بنزین در ایران و همچنین قاچاق آن، ادامه داد: تعدادی از خانواده‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و حمل‌ونقل به این قیمت اعتیاد پیدا کرده بودند، در حالی که بیش از ۱۰ تا ۲۰ میلیون لیتر بنزین در روز از کشور قاچاق می‌شود و از طرفی دیگر، ایران رتبه نخست شدت مصرف انرژی در دنیا را دارد که مطلوب نیست و مصرف بنزین در کشور باید کاهش یابد.

وی با بیان اینکه اگر مصرف انرژی برای تولید باشد، خوب است، نه اینکه موجب آلودگی شود، تصریح کرد: مصرف این همه بنزین و این همه سفرهای برون‌شهری ضرورتی ندارد.

دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین به نمایندگان مجلس و مقام‌ها توصیه کرد فضای جامعه را رصد و کنترل کنند تا افزایش قیمت بنزین روی قیمت بقیه کالاها اثر نگذارد و اجازه ندهند عده‌ای از این موضوع سوء‌استفاده کنند.

کد خبر 295603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =