صرفه‌جویی ۲۲ میلیون لیتری در مصرف روزانه بنزین کل کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از صرفه‌جویی روزانه ۲۲ میلیون لیتر بنزین در کشور با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در روزهای پایانی آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، امیر وکیل‌زاده در این باره گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، مصرف روزانه بنزین از میانگین روزانه نزدیک به ۹۹ میلیون لیتر به حدود ۷۷ میلیون لیتر در روز رسیده است که این رقم از صرفه‌جویی ۲۲ میلیون لیتری در مصرف روزانه بنزین حکایت دارد.

وی مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای آبان ماه تا پایان روز پنج‌شنبه، ۲۳ آبان‌ماه امسال (یک روز پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین) را به‌طور میانگین ۹۸ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در روز اعلام کرد و افزود: مصرف بنزین در مدت مشابه پارسال (یکم تا بیست‌وسوم آبان ماه سال ۹۷) به‌طور میانگین ۸۹ میلیون لیتر در روز بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: میانگین مصرف روزانه بنزین از روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه امسال تا پایان روز جمعه (۱۵ آذرماه) (پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین) به ۷۶ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رسیده که این رقم معادل روزانه ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر کمتر از ۲۳ روز ابتدایی آبان‌ماه امسال بوده است.

وکیل‌زاده تاکید کرد: میزان مصرف بنزین در مدت مشابه پارسال (از ۲۴ آبان تا ۱۵ آذرماه سال ۹۷) روزانه ۸۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بوده است.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت پیش از این مهار مصرف و افزایش توان صادراتی کشور را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور عنوان کرده بود. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش از این پیش‌بینی کرده بود با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، مصرف روزانه بنزین کشور در بازه زمانی سه، چهار ماه آینده ۸ تا ۱۰ درصد کاهش یابد.

کد خبر 296248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =