نفت خزر و دانشگاه علم و فناوری مازندران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت نفت خزر و دانشگاه علم و فناوری مازندران به‌منظور همکاری‌های فناورانه، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، این تفاهم‌نامه را علی اصولی، مدیرعامل شرکت نفت خزر و حمید محمدزاده، رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران امضا کردند.

اصولی در آیین امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه علم و فناوری مازندران اظهار کرد: شرکت نفت خزر قصد دارد افزون بر فعالیت‌های عملیاتی، فنی و مهندسی، برای کاهش ریسک‌های عملیاتی و بالا بردن و غنی‌سازی فعالیت‌های ملی و پژوهشی و نیز کم کردن هزینه‌های جانبی، فعالیت‌های خود را عالمانه‌تر و آگاهانه‌تر به انجام برساند.

وی افزود: پیگیری و پیشبرد این تفاهم‌نامه در راستای انتقال فعالیت‌های میدانی صنعت نفت در دریای خزر و انتقال تجربه‌های علمی و تئوریک دانشگاه علم و فناوری مازندران و همچنین همکاری و نتیجه‌گیری برای بهره‌وری بیشتر در راستای فعالیت‌های عملیاتی صنعت نفت موثر خواهد بود.

در همین حال، حمید محمدزاده، رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران اظهار کرد: امیدوارم این تفاهم‌نامه به فعالیت‌های اجرایی بینجامد و شرکت نفت خزر که نیازمند مباحث مختلف علمی و تخصصی برای اکتشاف، استخراج و فعالیت نفتی در دریای خزر است، بتواند از آن استفاده کند.

حضور فعال نفت خزر در سومین همایش ملی هیدرات گازی ایران

سومین همایش ملی هیدرات گازی ایران با رویکرد نگاه به این منبع عظیم انرژی از دید صنایع بالادستی حوزه نفت و گاز در آب‌های دریای خزر و عمان و با بررسی چالش‌ها، اکتشاف، حفاری مخازن هیدرات گازی، تولید گاز طبیعی و همچنین معضلات صنایع میان‌دستی مانند انتقال، ذخیره‌سازی و تضمین جریان برگزار شد.

همچنین در این همایش چالش‌های صنایع پایین‌دستی از جمله ممانعت‌کننده‌ها و بهبوددهنده‌ها و الگوسازی هیدرات گازی نیز بررسی و افزون بر نگاه به هیدرات گازی به عنوان مشکل و معضل در صنایع، به کاربردهای مختلف هیدرات گازی از طریق فناوری‌های نوین هم پرداخته شد.

رونمایی از دو عنوان کتاب تالیف‌شده شرکت نفت خزر

شرکت نفت خزر در خلال برگزاری سومین همایش ملی هیدرات گازی ایران از دو عنوان کتاب تالیف‌شده با نام‌های «هیدرات‌های گازی در آب‌های عمیق» و «چینه‌شناسی و رسوب‌شناسی شرق حوضه خزر جنوبی» رونمایی کرد.

کتاب «هیدرات‌های گازی در آب‌های عمیق» که از سوی مدیریت اکتشاف و امور پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر به قلم محمدسعید حسین‌زاد، ملک‌ محمدگیتی و عادل نجفی  گردآوری و تالیف شده است به موضوع شناسایی ساختارهای طبیعی هیدرات در لایه‌های زیر بستر دریا به عنوان مخاطره خفته از طریق روش‌های پتروفیزیکی می‌پردازد و امکان تصمیم‌گیری‌های آتی در زمینه مواجهه ایمن و کم‌ هزینه با آن را برای مهندسان عملیات حفاری و تکمیل چاه مهیا می‌سازد.

کتاب «چینه‌شناسی و رسوب‌شناسی شرق حوضه خزر جنوبی» نیز که از سوی فرید طاعتی، حسین مهاجرسلطانی و مریم ظفری گردآوری و تالیف شده،حاصل اجرای پروژه مطالعاتی دشت گرگان با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت است و در این میان حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در منطقه دشت گرگان از سوی شرکت نفت خزر نتایجی به همراه داشت که مستندسازی آن کمک شایانی در بسط دانش زمین‌شناسی ایران و انجام فعالیت‌های اکتشافی آتی خواهد داشت.

فایل کتاب‌ها در تارنمای اینترنتی شرکت نفت خزر برای بهره‌برداری و استفاده دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه موجود و قابل دانلود است.

کد خبر 295859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =