سازه‌های جانبی دو سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی نصب شد

قائم‌ مقام طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی از پایان عملیات نصب سازه‌های جانبی سکوهای ۲۳ و ۲۴B پارس جنوبی در بلوک گازی این طرح در پهنه آبی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شانا، به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، علی‌اصغر صادقی گفت: عملیات نصب پل‌های ارتباطی به همراه مشعل سکوهای گازی ۲۳ و ۲۴B از دوشنبه هفته گذشته (چهارم آذرماه) و پس از وقفه‌ای که به‌دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوایی رخ داد، بعدازظهر امروز (دوشنبه، ۱۱ آذرماه) با موفقیت به پایان رسید.

وی مجموع وزن سازه‌های مذکور را که در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر ساخته شده‌اند، ۷۱۰ تن اعلام کرد و افزود: پل‌های ارتباطی و مشعل هر یک از این سکوها به ترتیب ۲۴۲ و ۱۱۳ تن وزن دارند که پیش از این جهت نصب در موقعیت مخزنی سکوهای ۲۳ و ۲۴B راهی آب‌های خلیج فارس شده بودند.

قائم‌مقام طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به عملیات نصب دو عرشه دریایی ۲۳ و ۲۴B در ۲۱ و ۲۴ آبان‌ماه امسال  اشاره کرد و گفت: با اتمام عملیات نصب سازه‌های جانبی و شروع عملیات هوک‌آپ و راه‌اندازی این دو سکو، در مجموع ۲۸.۴ میلیون مترمکعب (معادل یک میلیارد فوت مکعب) در روز به تولید گازی میدان مشترک پارس جنوبی افزوده می‌شود.

با بهره‌برداری از دو سکوی اصلی ۲۲ و اقماری ۲۴ A روزانه ۲۸.۴ میلیون مترمکعب گاز غنی (معادل یک میلیارد فوت مکعب) در بخش فراساحل این طرح از میدان گازی مشترک پارس جنوبی برداشت می‌شود.

کد خبر 296007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =