لزوم توانمندسازی فعالان اچ‎اس‎یی شرکت ملی نفت ایران

معاون تولید شرکت ملی نفت ایران بر لزوم توانمندسازی فعالان عرصه اچ‌اس‌یی در این شرکت تاکید کرد و گفت: شرکت ملی نفت ایران در حوزه اچ‌اس‌یی و میزان کاهش حوادث، شاهد رشد قابل توجهی بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، فرخ علیخانی امروز (دوشنبه، ۱۸ آذرماه) در ششمین گردهمایی مدیران اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: تولید ایمن و پایدار، سیاست شرکت ملی نفت ایران است که این مسئله شعاری نیست، بلکه حالت محتوایی دارد.

وی افزود: واژه ایمن که قبل از تولید پایدار به‌کار برده شده، نشان‌دهنده این است که ایمنی بخش جدایی‌ناپذیر واحدهای عملیاتی است.

علیخانی با بیان اینکه برای فروش نفت پنج شاخص وجود دارد که دو مورد از آنها به حوزه ایمنی مربوط است، گفت: هر یک از افراد سازمان باید موضوع ایمنی را به‌عنوان یک فرهنگ در نظر بگیرد.

وی از نگرش، دانش و مهارت به عنوان سه عامل کلیدی شایستگی افراد یاد کرد و افزود: از مدیریت اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت انتظار دارم به توانمندسازی کارکنان توجه زیادی شود که این مسئله در پیشبرد اهداف واحد اچ‌اس‌یی حائز اهمیت خواهد بود.

علیخانی ادامه داد: آنچه در این میان مهم است و باید به‌طور عمقی به آن پرداخته شود، بخش ایمنی است که مهم‌ترین موضوع آن، بخش فرآیندی یا همان PSM است.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث در دنیا مربوط به بخش فرآیندی است، گفت: این بخش به کارکرد قوی و برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی از سوی همکاران بخش اچ‌اس‌یی نیاز دارد.

علیخانی در ادامه به ماده ۵ اساسنامه شرکت ملی نفت ایران اشاره و اظهار کرد: بر این اساس شرکت ملی نفت ایران سازمانی است که ماموریت اصلی آن تولید و توزیع داخلی و خارجی ۵ سیال نفت، گاز، میعانات، مایعات و نفتا است، بنابراین فعالان اچ‌اس‌یی شرکت باید مبنا و ملاک ارزیابی خود را ماده ۵ اساسنامه قرار دهند و اینکه ببینند در کجای این اساسنامه قرار دارند.

علیخانی همچنین به بخش محیط‌زیست اشاره کرد و از ایجاد ساختاری با عنوان مدیریت مشعل‌ها در معاونت تولید شرکت ملی نفت ایران خبر داد و اظهار کرد: برای راهبری ساختار مدیریت مشعل‌ها سه برنامه بلندمدت، کوتاه‌مدت و میان‌مدت در نظر گرفته شده است که به‌زودی برنامه‌ها عملیاتی می‌شود.

کد خبر 296326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =