۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
  • کد خبر: 296477
صنعت نفت، زنده و فعال است

استاندار خوزستان، صنعت نفت را در بحبوحه تحریم‌ها صنعتی پویا، زنده و فعال توصیف کرد و گفت: استان خوزستان با نفت عجین است و می‌تواند به قطب فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت نفت تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اهواز، غلامرضا شریعتی امروز (جمعه، ۲۲ آذرماه) در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری، عنوان کرد: رویکرد نمایشگاه امسال، حمایت از صنایع کوچک، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی به طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک اشاره کرد و گفت: تمرکز این طرح بر استفاده کامل از توان شرکت‌های داخلی، باعث رونق صنایع و افزایش توانمندی فعالان داخلی می‌شود و قدرت مانور ما را در منطقه افزایش می‌دهد.

شریعتی طرح ۲۸ مخزن (نگهداشت و افزایش توان تولید نفت در مخازن نفت‌خیز جنوب) را نیز طرح بزرگ شرکت ملی نفت ایران در مناطق نفت‌خیز جنوب خواند و گفت: با سهم حداکثری شرکت‌های استان خوزستان در اجرای این طرح، بنیه اقتصادی استان تقویت خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به گستره و اهمیت فعالیت‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، خواستار تمرکز ببشتر نفت در استان خوزستان فراتر از سطوح عملیاتی شد و افزود: امیدواریم با توسعه نمایشگاه تخصصی تجهیزات خوزستان، سال آینده بتوانیم شاهد حضور نمایندگانی از کشورهای منطقه نیز در این نمایشگاه باشیم.  

یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری بعدازظهر امروز (جمعه، ۲۲ آذرماه) با حضور غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، فرخ علیخانی، معاون تولید شرکت ملی نفت ایران، احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دیگر مدیران ارشد و فعالان صنایع نفت و گاز فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و ۲۵ آذرماه به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 296477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =