تولید پتروشیمی خارک با استفاده از گازهای همراه مشعل افزایش می‌یابد

ظرفیت تولید مجتمع پتروشمی خارک با دریافت گاز از کارخانه درود ۳ شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه خارک بیش از ۱۰۰ تن در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، غلامرضا امیرشقاقی، مدیرعامل پتروشیمی خارک امروز (یکشنبه،۲۴  آذر ماه) در آیین رسمی بهره‌برداری از واحد جمع‌آوری و انتقال گازهای مشعل کارخانه درود ۳  گفت: با هدف جلوگیری از هدررفت گازهای فشار متوسط حاصل از فرآورش نفت در منطقه خارک که پس از هدایت به مشعل‌ها می سوخت، کارشناسان دو شرکت نفت فلات قاره منطقه و مجتمع پتروشیمی خارک با اجرای یک پروژه عملیاتی مشترک در کارخانه درود ۳ اقدام به مهار این گازها کردند.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با تلاش‌ها و طرح‌های ابتکاری به انجام رسیده است افزون بر جلوگیری از آلایندگی زیست محیطی، روزانه بیش از ۱۰۰ تن به ظرفیت تولید محصولات مختلف مجتمع پتروشیمی خارک افزوده خواهد شد.

امیرشقاقی یادآور شد: برآوردهای انجام شده از افزایش ۷۵ تن تولید متانول، ۱۱ تن پروپان، ۹ تن بوتان، ۵.۷ تن نفتا و ۲۷ تن گوگرد حکایت دارد.

مدیرعامل پتروشیمی خارک با بیان اینکه این پتروشیمی با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان متانول و دیگر محصولات پتروشیمی در منطقه خلیج فارس خواهد بود، تصریح کرد: ما به دنبال خام‌فروشی نیستیم، بلکه به دنبال تکمیل زنجیره ارزش و استفاده بهینه از این محصول راهبردی هستیم.

وی با اشاره به اینکه همکاری ایجاد شده با شرکت نفت فلات قاره ایران سبب شد تا روند تولید پایدار خود را حفظ کنیم، اظهار کرد: با عملیات گسترده مشترکی که انجام شد سوختن گازهای مشعل تأسیسات شرکت نفت فلات قاره و انتشار گازهای CO2 و SO2 در حال کاهش است و خوشبختانه شاهد کاهش آلودگی هوا در سطح منطقه هستیم.

آیین رسمی بهره‌برداری از واحد جمع‌آوری گازهای همراه نفت برای استفاده در پتروشیمی خارک امروز (یکشنبه،۲۴ آذر ماه) با حضور علی‌محمد بساق‌زاده، عضو هیئت مدیره و مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیدجلال میرهاشمی، مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، غلامرضا امیرشقاقی، مدیرعامل پتروشیمی خارک و عباس رجب‌خانی، رئیس منطقه خارک شرکت نفت فلات قاره ایران برگزار شد. در پایان این مراسم، کلنگ‌زنی بازیابی گازهای باقیمانده در کارخانه درود ۳ نیز انجام شد.

کد خبر 296619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =