پالایشگاه نفت تهران نخستین پالایشگاه سبز ایران شد

پالایشگاه نفت تهران با اجرای پروژه انتقال گاز CO2 و تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن CO2 تولیدی پالایشگاه تهران به کربن صنعتی و خوراکی، به عنوان نخستین پالایشگاه سبز کشور معرفی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، کارخانه کربن بارد تهران با قابلیت تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن CO2 تولیدی پالایشگاه تهران به کربن صنعتی و خوراکی به بهره‌برداری رسید که این واحد تولیدی، نخستین خط تولید CO2 کشور به روش بازیافت است. با بهره‌برداری از این شرکت از مصرف بیش از ۱۵ هزار تن در سال سوخت‌های فسیلی برای تولید CO2 جلوگیری می‌شود. این کارخانه در ظرفیت فعلی حدود ۳۰ درصد از نیاز داخلی را پوشش می‌دهد و فاز دوم آن با نگاه صادرات در دست بررسی و اقدام است.

علی هاشمی، مدیر عملیات پالایشگاه نفت تهران در آیین افتتاح این پروژه با تأکید بر اهمیت محیط زیست در سازمان‌های متعالی گفت: با افتتاح این طرح، شرکت کربن بارد، از مزایای نزدیکی به پالایشگاه تهران و استفاده از CO2 تولیدی پالایشگاه بهره‌مند شده است.

وی با تاکید بر اینکه شناخت مزایای رقابتی هر نقطه از کشور و بهره‌برداری بهینه از آنها باید در راهبرد شرکت‌های داخلی نهادینه و با جدیت دنبال شود، افزود: در دنیای امروز کنترل و پایش عملیات از ابتدای فرآیند تولید تا پایان چرخه عمر محصول با هدف بهبود مداوم دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی یک الزام و هدف راهبردی محسوب می‌شود.

به گزارش شانا، با افتتاح این طرح از انتشار ۴۰ هزار تن گاز دی اکسید کربن در جو جلوگیری و شرکت پالایش نفت تهران به عنوان نخستین پالایشگاه سبز کشور معرفی شد. گاز CO2 در صنایع شیمیایی، غذایی، پزشکی، حمل‌ونقل و همچنین تولید کود اوره و متانول کاربرد دارد.

کد خبر 296689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =