برگزاری مناقصه‌ قراردادهای طرح توسعه ۲۸ مخزن از سر گرفته شد

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پی انتشار خبری با «عنوان لغو قراردادهای توسعه مخازن نفتی با بخشنامه وزارت نفت» در تاریخ ۱۷ آذرماه، به‌منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شانا، متن توضیحات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به شرح زیر است:

۱. اخبار منتشر شده در آن پایگاه خبری ناقص است زیرا تنها عنوان شده هفت مناقصه از ۲۷ مناقصه این طرح لغو شده و عنوان این عبارت به تنهایی این مطلب را به ذهن متبادر می‌کند که وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران برنامه‌ای برای ازسرگیری طرح و این مناقصه‌ها ندارد. در صورتی‌ که هم‌اکنون طبق تصمیم مدیریت ارشد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کمتر از دو هفته برگزاری دوباره مناقصه‌ها ازسر گرفته شد و هم‌اکنون اسناد مناقصه در میان مناقصه‌گران دوباره توزیع شده است و ان‌شاء‌الله در چند هفته آینده مناقصه‌ها پایان می‌یابد.

۲. تصمیم‌گیری درباره شاکله قراردادهای برگزاری مناقصه‌ها، انتخاب پیمانکاران، مفاد قرارداد و نحوه مدیریت طرح‌ها در نشست‌ها منظم هفتگی با حضور شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران، ستاد شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت انجام می‌پذیرد و با وجود به تنش‌های طبیعی و معمول فنی حقوقی و مالی کارشناسی تقریبا در همه امور تصمیم‌گیری‌ها با تبادل آزاد دیدگاه‌ها میان طرف‌ها و اقناع کارشناسی صورت می‌گیرد که این رویه بسیار پسندیده و صحیح و یکی از راه‌های توسعه توانمندی‌های مدیران و نیز اعتماد به خرد جمعی است.

۳. با بررسی راهکارهای مختلف حقوقی، قراردادی، مالی و بحث‌های سنگین و طولانی کارشناسی درباره دلایل عقب‌ماندگی چند پروژه اجرایی ابتدایی در شرایط کنونی کشور که تامین مالی پیمانکاران داخلی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست در این طرح مقرر شد برای حمایت از پیمانکاران داخلی آورده مالی پیمانکاران یا همان ماکسیسم اکسپوژر کاهش یافته و جریان نقدینگی پیمانکاران با سرعت بالاتری گردش یابد تا پیمانکاران داخلی بتوانند با تامین مالی کمتری از عهده انجام پروژه‌ها برآیند. در ضمن در روش جدید نیز برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن نتیجه محوری پروژه‌ها، درصد قابل توجهی از باز پرداخت هزینه‌ها پس از راه‌اندازی کامل پروژه انجام می‌گیرد.

۴. شاکله واگذاری هر بسته به پیمانکاران به‌صورت EPD-EPC تغییری نکرده است و نیز بازخورد دریافت شده از پیمانکاران داخلی و اظهارنظر آنها نشان می‌دهد که شرایط برای حضورشان در انجام پروژه‌ها تسهیل شده است و ان‌شاء‌الله سبب رشد آنها برای انجام پروژه‌های بزرگ خواهد شد.

کد خبر 296728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =