لزوم بهره‌مندی از نهاد تایید استاندارد تجهیزات صنعت نفت

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بر لزوم بهره‌مندی از نهاد تایید استاندارد تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد و گفت: تحریم فرصت مناسبی است تا پژوهشگران و نخبگان فعال عرصه صنعت کشور توانمندی‌های خود را به مدیران ثابت کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، سورنا ستاری بعدازظهر امروز (چهارشنبه، ۲۷ آذرماه) در آیین پایانی رویداد فناورانه «پترولیوم تیکاف» با بیان اینکه موضوع پژوهش و فناوری همواره به عنوان موضوعی لوکس در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: باید از ظرفیت عظیم پژوهش با سرمایه‌گذاری دولتی نهایت بهره را برد و این وظیفه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران و نخبگان علمی است که نشان دهند پژوهش دیگر مانند گذشته موضوعی لوکس نیست و باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشت.

وی با تاکید بر اینکه همواره تولید یک کالای ارزشمند حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش نسبت به بخش دولتی اهمیت بیشتری دارد و این موضوع در همه جای دنیا ثابت شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین به لزوم وجود مرکز یا نهادی استاندارد برای تایید محصولات تولیدی صنعت نفت اشاره و اظهار کرد: در صنعت دارو نهادی با عنوان سازمان غذا و دارو وجود دارد که اقلام تولیدی را بر اساس استانداردهای جهانی آزمایش می‌کند، از این رو صنعت نفت هم باید به این سو گام بردارد.

ستاری تصریح کرد: مسئولان وزارت نفت اکنون به این مسئله توجه دارند و باید سعی کنند تولیدات و تجهیزات صنعت نفت پیش از ورود به بازار در نهادی بر اساس استانداردهای جهانی ارزیابی و سنجش شود.

کد خبر 296782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =