۲۹ هزار روستای کشور امروز از نعمت گاز طبیعی برخوردارند

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: تا قبل از سال ۹۲ تنها ۱۴ هزار روستاها از نعمت گاز برخوردار بودند و امروز ۲۹ هزار روستای کشور از گاز طبیعی برخوردارند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، روز دوشنبه (دوم دی‌ماه) در جلسه مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی در بوشهر با اشاره به برنامه آمریکایی‌ها برای صفر کردن درآمدهای نفتی کشور، جلوگیری از صادرات و واردات و تلاش برای در قحطی فرو بردن ایران گفت: با وجود همه تحریم‌ها ما توانسته‌ایم کارهای بزرگی انجام دهیم که نمونه آن سرمایه‌گذاری‌های گسترده در منطقه پارس‌جنوبی و چندبرابر شدن میزان برداشت از ذخایر گازی است.

وی افزود: در زمینه طرح‌های کوچک مانند گازرسانی به روستاها باید عنوان کرد که تا قبل از سال ۹۲ تنها ۱۴ هزار روستاها از نعمت گاز برخوردار بودند و امروز ۲۹ هزار روستای کشور از گاز طبیعی برخوردارند.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: همه ما وقتی صف مردم در سیستان و بلوچستان برای دریافت کپسول گاز را می‌بینیم رنج می‌بریم، اما نباید فراموش کنیم که در همین شرایط تحریم توانستیم خط لوله گاز را از استان بوشهر به سیستان و بلوچستان برسانیم تا در آینده مردم شهرهای این استان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

جهانگیری با اشاره به دستاوردهای کشور باوجود فشارهای فراوان آمریکا گفت: سال ۹۸ که پیک فشارها بر اقتصاد ایران متمرکز بود، موفق شدیم ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم که ایجاد این میزان فرصت شغلی از ویژگی‌های یک اقتصاد پویا و فعال است.

وی افزود: اقتصاد کشور با مشکلات متعددی نظیر تورم، کاهش سرمایه‌گذاری، موانع پیش روی فعالان اقتصادی و محدودیت بودجه دولت مواجه است و بودجه دولت زمانی که منابع درآمدی آن نظیر فروش نفت کاهش می‌یابد و تحت فشار قرار می‌گیرد، طبیعتا دولت نیز ناچار است در بخش هزینه‌ها محدودیت اعمال کند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به وجود ذخایر و منابع عظیم نفت و گاز در استان بوشهر، این استان را پایتخت انرژی کشور توصیف کرد و گفت: استان بوشهر تنها استانی است که در بخش انرژی دارای نیروگاه هسته‌ای است و علاوه بر نیروگاه قبلی، دو نیروگاه جدید نیز در این استان در دست اجراست.

جهانگیری با اشاره به طرح مشکل سهمیه سوخت برای قایق‌های صیادی تصریح کرد: اصل بر این است که برای فعالیت‌های اقتصادی که زندگی مردم به آن وابسته است از بنزین یارانه‌ای استفاده شود. لازم است استاندار بوشهر نیاز واقعی بنزین قایق‌های صیادی را بررسی کند تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 296932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =