بزرگ‌ترین اقدام دولت برای سلامت مردم تولید بنزین یورو ۴ و ۵ است

رئیس‌جمهوری گفت: یکی از بزرگ‌ترین اقدام‌های دولت برای سلامت مردم تولید بنزین یورو ۴ و ۵ است، در حالی که در دولت قبل آلوده‌ترین بنزین، یعنی بنزین پتروشیمی به مردم عرضه می‌شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، دهم دی‌ماه) در آیین بهره‌برداری از قطار برقی گلشهر به هشتگرد گفت: طبق گزارش‌ها بیش از ۹ میلیارد سفر توسط خطوط مترو انجام شده است، بدون شک این تعداد سفر از طریق مترو، تاثیر عمده‌ای در کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای رفع آلودگی هوا، رفاه و برطرف کردن رنج مردم تلاش کنیم، افزود: این روزها، هوای تهران، کرج و کلانشهرها آلوده بود و این آلودگی یک روزه ایجاد نشده است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: امروز با میزان آلودگی حدود ۲۰۰ مدارس کشور را تعطیل می‌کنیم. این در حالی است که در هند با شاخص ۳۰۰ مدارس تعطیل می‌شود و در چین با ۳۶۰ هم مدارس تعطیل نمی‌شود و اگر چین بخواهد با آلودگی ۲۰۰ مدارس را تعطیل کند باید ۶ ماه از سال مدارس این کشور تعطیل باشد و در هند و مکزیک با شاخص ۲۰۰ باید ۹ ماه سال مدارس تعطیل باشد.

در دولت قبل آلوده‌ترین بنزین به مردم عرضه می‌شد

روحانی عنوان کرد: دولت به‌خوبی درک می‌کند که برای داشتن هوای پاک باید آلایندگی بنزین و گازوئیل را برطرف کند، بنابراین آلایندگی گازوئیل در طول دولت یازدهم و دوازدهم از چند هزار به ۵۰ و ۱۰ رسید و حتی در پالایشگاه تبریز این آلایندگی به زیر ۱۰ PPM رسیده است. ضمن اینکه آلودگی بنزین نیز در این دوره کاهش یافته است و امروز ۷۵ درصد بنزینی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بنزین یورو ۴ و ۵ است، در حالی که در دولت قبل آلوده‌ترین بنزین یعنی بنزین پتروشیمی به مردم عرضه می‌شد.

یکی از اقدام‌های دولت برای سلامت مردم تولید بنزین یورو ۴ و ۵ است

وی گفت: در خصوص تولید محصولات پتروشیمی نیز دیروز در جمع مدیران پتروشیمی اعلام شد، تا پایان دولت دوازدهم محصولات پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت و این به معنای دو برابر شدن آن نسبت به آغاز دولت یازدهم است و این همه در حالی است که تمام این اقدام‌های بزرگ در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی صورت گرفته است و بدون شک اگر جنگ اقتصادی نداشتیم شاهد شرایط به مراتب بهتری بودیم.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: اگر جنگ اقتصادی نداشتیم از سال ۹۵ تا امروز باید ۲۰۰ میلیارد دلار منبع اضافی وارد کشور می‌شد که ۱۰۰ میلیارد دلار آن پول نقد بود. اگر در سال ۹۷ و ۹۸ تحریم وجود نداشت در هر سال حدود ۵۰ میلیارد دلار از فروش نفت کسب می‌کردیم، بنابراین اینکه می‌گویند تحریم چه تاثیری داشته است، باید مدیریت را قوی کنیم، مانند این است که عضلات را قوی کنیم اما وقتی آب و غذا وجود نداشته باشد، طرف هر چقدر هم قوی باشد، دچار خطر و آسیب خواهد شد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به موفقیت‌های بزرگ دولت به‌ویژه کشف منبع بزرگ نفتی تا حدود ۵۳ میلیارد بشکه نفت در منطقه خوزستان و ایلام توسط مهندسان و متخصصان داخلی، اظهار داشت: در مقابل چنین موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی متاسفانه برخی به قدری منفی‌بافی می‌کنند که این موفقیت‌ها فراموش می‌شود. چرا باید این دستاوردهای بزرگ فراموش شود.

کد خبر 297192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =