اجرای قراردادهای جدید در راستای اعتماد به پیمانکاران داخلی است

مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران گفت: اجرای قراردادهای EPD و EPC نشان‌دهنده اعتقاد و باور عملی شرکت ملی نفت ایران به توانایی شرکت‌های داخلی در سال رونق تولید است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت توسعه پترو ایران، سپهر سپهری درباره اجرای قراردادهای EPD  و EPC اظهار کرد: تفکر اجرای پروژه به‌صورت یکپارچه در قراردادهای EPD و EPC به‌خوبی تبیین شده است و این موضوع سبب افزایش سرعت و اعمال کنترل مناسبت‌تر بر امور و فعالیت‌های اجرایی می‌شود، این در حالی است که در این روش عملیات مهندسی، تدارک، تامین و اجرا به صورت موازی با هم و در قالب یک قرارداد انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: شرکت ملی نفت ایران با ارائه بسته‌های قراردادی EPD و EPC، اعتقاد و باور عملی خود را به توانایی فنی و اجرایی شرکت‌های پیمانکار داخلی نشان داده است.

مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران افرود: اجرای این‌گونه قراردادها ضمن بالاتر بردن توان اجرایی شرکت‌های داخلی، ارتقای اعتبار بین‌المللی آنها را نیز به دنبال خواهد داشت.

سپهری با اشاره به حضور شرکت توسعه پترو ایران در حوزه اکتشاف و تولید (E&P) و اجرای پروژه‌های بزرگ نفت و گاز اعلام کرد: این شرکت با استفاده از تجربه‌های گذشته و دارا بودن زنجیره ارزش خدمات بالادست، خود را برای حضور در پروژه‌های EPD و EPC آماده کرده است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر اجرای پروژه‌های بزرگ در صنعت نفت به روش EPC گسترش فراوانی داشته است، تا جایی که بسیاری از فعالیت‌های در حال اجرا، با بهره‌گیری از این روش انجام می‌شود.

سپهری توضیح داد: با توجه به اینکه یکی از نیازهای مهم بازار امروز به‌ویژه در پروژه‌هایی که به‌وسیله بخش خصوصی یا به طریق فاینانس انجام می‌شود، داشتن اطمینان از قیمت نهایی و تاریخ قطعی پایان کار است، اجرای پروژه به‌صورت EPC، اطمینان بیشتر از قیمت تمام‌شده و زمان پایان کار را فراهم می‌کند.

وی ضمن استقبال از ارائه طرح‌های  EPD و EPC در کشور تاکید کرد: حضور در این پروژه‌ها می‌تواند به بلوغ شرکت‌ها و انجام کارها بر اساس نظرات کارفرمایی و در راستای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید بینجامد.

مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران اذعان کرد: این شرکت در راستای انجام پروژه‌ها و طرح‌های EPD و  EPC و با توجه به ظرفیت‌های تعریف‌شده در این قراردادها توانسته است از توانمندی سازندگان، پیمانکاران و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فعالیت‌های بالادستی حوزه نفت و گاز در سال رونق تولید حمایت کند.

کد خبر 297280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =