۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
  • کد خبر: 297466
ساخت دکل چاه‌پیمایی قابل حمل در لاوان

دستگاه دکل چاه‌پیمایی قابل حمل از سوی کارکنان واحد خدمات فنی چاه‌های منطقه عملیاتی لاوان طراحی و ساخته شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، عزت‌الله عسگری، رئیس واحد خدمات فنی چاه‌های منطقه لاوان گفت: به‌منظور سهولت در انجام کار برخی عملیات چاه‌پیمایی، همچنین پایین آوردن هزینه‌ها، ساخت دکل چاه‌پیمایی تک‌پایه قابل حمل با امکانات موجود در منطقه در دستور کار این واحد قرار گرفت و پس از سه ماه، کار ساخت دکل با موفقیت پایان یافت.

وی افزود: یکی از تجهیزات برون‌چاهی مورد نیاز در عملیات چاه‌پیمایی، بالابرها هستند که با توجه به شرایط مکانی چاه‌ها و سکوها تنوع بسیاری دارند.

رئیس واحد خدمات فنی چاه‌های منطقه لاوان تصریح کرد: اگر این دستگاه دچار مشکل شود، عملیات چاه‌پیمایی با تاخیر روبه‌رو می‌شود. برخی سکوهای منطقه لاوان جرثقیل و دکل چاه‌پیمایی ثابت ندارند که می‌توان از دکل‌های قابل حمل و متحرک برای برپایی تجهیزات چاه‌پیمایی استفاده کرد. به همین منظور سال‌های پیش یک دستگاه دکل هیدرولیک خریداری شد، اما به دلیل وسعت میدان‌های نفت و گاز در این منطقه پاسخگوی همه نیازهای چاه‌پیمایی نبود.

عسگری افزود: با توجه به محدودیت‌های مالی، طراحی و ساخت یک دکل چاه‌پیمایی تک‌پایه قابل حمل با امکانات منطقه در دستور کار این واحد قرار گرفت.

به گفته وی، طراحی اولیه با استفاده از تجارب گذشته، شرایط موجود و نیازهای عملیاتی انجام و سرانجام با یک کار گروهی این دستگاه ساخته و پس از آزمایش‌های لازم آماده بهره‌برداری شد. این دستگاه در سکوهای رشادت و رسالت به‌طور کامل و در بعضی از عملیات‌های چاه‌پیمایی خاص در دیگر سکوها کاربرد دارد.

کد خبر 297466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =