طرح ارتقای نظام سلامت کارکنان صنعت نفت عملیاتی می‌شود

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی از نهایی شدن طرح ارتقای نظام سلامت کارکنان صنعت نفت خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح، بهبود سطح ارائه خدمات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و افزایش رضایت کارکنان و خانواده‌های آنان است.

فرزین مینو در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: بر اساس طرح ارتقای نظام سلامت کارکنان صنعت نفت، وظایف سیاست‌گذاری سلامت و خرید خدمات سلامت از سازمان بهداشت و درمان منفک و به ترتیب به وزارت نفت و صندوق‌های بازنشستگی واگذار می‌شود و ارائه خدمات سلامت مانند گذشته از سوی سازمان بهداشت و درمان و دیگر مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت پیگیری خواهد شد.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، طرح ارتقای نظام سلامت کارکنان صنعت نفت در ۶ محور اساسی طرح‌ریزی شده است و با انجام کارهای مقدماتی از ابتدای سال ۹۹ عملیاتی می‌شود.

واگذاری سازمان بهداشت و درمان نفت مطرح نیست

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت تصریح کرد: هیچ تصمیم، اراده و برنامه‌ای در دولت و صنعت نفت برای خصوصی‌سازی و واگذاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات سلامت آن سازمان وجود ندارد.

مینو با بیان اینکه بازنشستگان در سیاست‌گذاری و ارائه خدمات مراکز درمانی نباید نگران باشند، تاکید کرد: نحوه ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بازنشستگان صنعت نفت و افراد تحت تکفل ایشان کماکان مطابق روال سابق ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کارکنان رسمی شاغل و افراد تحت تکفل ایشان می‌توانند مانند گذشته، بدون پرداخت هیچ وجهی، از خدمات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت استفاده کنند و اگر مایل باشند، می‌توانند همانند روالی که اکنون برای بازنشستگان نفت وجود دارد از طیف وسیعی از مراکز درمانی معرفی‌شده (طرف قرارداد) نیز با پرداخت فرانشیز مصوب فعلی شاغلین استفاده کنند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت ادامه داد: طرح ارتقای نظام سلامت کارکنان صنعت نفت امکان افزایش دسترسی خانواده‌ها به مراکز درمانی را به دنبال خواهد داشت، به گونه‌ای که اگر در گذشته شاغلین تنها از خدمات مراکز طرف قرارداد سازمان بهداشت و درمان استفاده می‌کردند اما با اجرای این طرح، طیف وسیع‌تری از مراکز خدمات‌ درمانی را شامل شده و می‌توانند از مراکز طرف قرارداد صندوق‌های بازنشستگی نیز استفاده کنند.

مینو یادآور شد: استفاده از دیگر مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت کشور (مراکز غیر طرف قرارداد) و بازپرداخت هزینه‌های مربوطه نیز به روال پیشین ادامه خواهد داشت، همچنین بر اساس سازوکارهای انجام شده از این پس، فرآیند بازپرداخت هزینه‌های درمانی مربوط به مراکز غیر طرف قرارداد که شامل مدت زمان ارائه سند درمان تا تائید و پرداخت است، به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

روابط جدید مالی نفت با سازمان بهداشت و درمان

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت از شکل گیری روابط جدید مالی بین نفت و سازمان‌ بهداشت و درمان صنعت نفت خبر داد و گفت: روابط جدید مالی بین شرکت ملی نفت ایران و دیگر شرکت‌های اصلی با سازمان‌ بهداشت و درمان صنعت نفت بر پایه پرداخت به این سازمان در مقابل ارائه خدمات (Fee for service) به کارکنان رسمی و افراد تحت تکفل ایشان با تعرفه مشخص صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: روابط مالی جدید هیچ تاثیری در ارائه خدمت به کارکنان رسمی، بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان نخواهد داشت و این روال فقط برای افزایش کارآیی، ایجاد انگیزه ارائه خدمت بهتر و با کیفیت‌تر و دریافت مالی بهتر در قبال ارائه خدمت در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت طراحی شده است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در پایان تصریح کرد: ارائه خدمات طب صنعتی، غربالگری، مراکز پزشکیاری و سلامت کار در مناطق عملیاتی و ارائه خدمات به بومی‌ها از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، به روال گذشته طی قرارداد با شرکت‌های اصلی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 298004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =