ارائه خدمات درمانی سازمان بهداشت و درمان تضعیف نمی‌شود

ارائه خدمات درمانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اجرای طرح ارتقای نظام سلامت کارکنان تضعیف نخواهد شد و کماکان مانند سابق و با قوت کامل به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، حبیب‌الله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: طرح ارتقای نظام سلامت کارکنان صنعت نفت که با هدف چابک‌سازی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، بهبود سطح ارائه خدمات این سازمان و افزایش رضایت کارکنان و خانواده‌های آنان تدوین شده است در سال ۹۹ عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: با ایجاد سازوکار جدید تحت هیچ شرایطی خدمات درمانی مستقیم سازمان تضعیف نخواهد شد و تنها پرداخت‌ها از حالت سرانه‌ای به حالت fee for service تغییر می‌کند، به این معنا که در قبال ارائه اسناد، هزینه‌های انجام‌شده به سازمان پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مبلغ پرداختی صرف خرید دارو، تجهیزات مصرفی، حقوق پیمانکاران و پرکیس‌ها خواهد شد، گفت: اجرای این طرح شرایطی را فراهم خواهد کرد تا سازمان در فضایی رقابتی خدمات خود را ارئه دهد.

ارائه خدمات درمانی سازمان بهداشت و درمان کماکان رایگان است

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: دریافت هزینه‌ها از شرکت‌های اصلی در قالب تعرفه مصوب هیئت وزیران که در قالب تعرفه غیردولتی است صورت می‌گیرد، بنابراین مشکلی در ارائه خدمات پیش نخواهد آمد.

سمیع افزود: ما کماکان با قوت و با همان شرایط سابق و حتی بهتر از قبل به  کار ادامه خواهیم داد و در درمان غیرمستقیم نیز شاهد توسعه خواهیم بود، همچنین در مجموع ارائه خدمات برای خدمت‌گیرندگان که شاغلان، بازنشستگان و خانواده‌های آنان را شامل می‌شود نه تنها هیچ تغییری نسبت به شرایط حاضر نمی‌کند، بلکه در بسیاری از موارد شرایط بهتر هم خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: البته سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با این سازوکار جدید مالی ناآشنا نیست، چراکه هم‌اکنون خدمات درمانی ارائه‌شده سازمان به بازنشسته‌ها به‌صورت همان  fee for service انجام می‌شود که اجرای این طرح به شاغلان صنعت نفت تعمیم خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خاطرنشان کرد: بر مبنای طرح ارتقای نظام سلامت کارکنان، ارائه خدمات درمانی در همه مراکز برای شاغل و بازنشسته همچنان رایگان است.

سمیع افزود: بیماران اعم از شاغل و بانشسته و خانواده‌های آنان زمانی‌ که به مراکز ملکی سازمان مراجعه کنند می‌توانند از خدمات رایگان بهره‌مند شوند، اما در صورتی‌که کارکنان خواهان دریافت خدمات از مراکز بخش خصوصی باشند در آن صورت باید فرانشیز پرداخت کنند. همچنین در مکان‌هایی که سازمان بهداشت و درمان مراکز ملکی ندارد، مراجعه کارکنان به مراکز درمانی بخش خصوصی رایگان خواهد بود.

ارائه خدمات پیشگیرانه و سلامت‌محور طبق روال گذشته انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان اینکه ارائه خدمات طب صنعتی، غربالگری، مراکز پزشکیاری و سلامت کار در مناطق عملیاتی طبق روال گذشته انجام خواهد شد، توضیح داد: در مناطق عملیاتی سند درمانی زیادی تولید نمی‌شود اما حضور سازمان بهداشت و درمان در این مناطق الزامی است، بنابراین هزینه‌ها همانند سابق از طریق مراکز هزینه پرداخت خواهد شد.

سمیع تصریح کرد: همچنین دیگر خدمات پیشگیرانه و سلامت محور که شامل طب صنعتی، غربالگری، تغذیه، اصلاح الگوی فعالیت‌های بدنی، سمپاشی، نظارت بر رستوران‌ها و ... که سازمان بهداشت و درمان در حوزه پیشگیری بر آن اهتمام دارد مانندسابق ادامه داشته و هزینه آن را شرکت‌های اصلی پرداخت خواهند کرد.

اهتمام بهداشت و درمان به ارائه خدمات به بومی‌ها

وی در ادامه به اهتمام ویژه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نسبت به مقوله CSR و مسئولیت اجتماعی تاکید کرد و گفت: این سازمان متعهد است که به بومی‌ها در راستای مقوله CSR و مسئولیت اجتماعی مانند گذشته خدمات رائه دهد.

سمیع ادامه داد: به غیر از مناطق عملیاتی که هزینه‌های آن به صورت مرکز هزینه پرداخت می‌شود، اخیرا هیئت مدیره شرکت ملی نفت مصوبه‌ای برای پرداخت هزینه‌های مردم بومی‌ ابلاغ کرده است که بر اساس آن هر چهار شرکت اصلی متعهدند خدمات درمانی لازم را به بومی‌ها ارائه دهند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت عنوان کرد: این سازمان در منطقه جم و خارک به صورت صددرصد فعال است و مراکز درمانی سازمان بهداشت و درمان در دیگر مناطق از جمله مسجد سلیمان، آغاجاری، گچساران و ماهشهر و... نیز در کنار بیمارستان‌های دولتی آماده ارائه هرگونه خدمات درمانی به بومی‌های آن مناطق هستند.

سرانه شرکت‌های واگذارشده باید به‌موقع پرداخت شود

سمیع در ادامه بر اهمیت پرداخت سرانه شرکت‌های واگذار شده به سازمان بهداشت و درمان تاکید و اذعان کرد: اغلب شرکت‌های واگذارشده پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها هستند که بر اساس قرارداد باید ۱۴ درصد سرانه حقوق و مزایای ثابت کارکنان خود را به سازمان بهداشت و درمان پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: مبنای آن چیزی که در قرارداد پیش‌بینی شده این است که ابتدای هر ماه آن شرکت باید به ماخذ یک دوازدهم سرانه یک ساله خود را به صورت علی‌الحساب به سازمان پرداخت کند که اگر این پرداخت‌ها به‌موقع انجام نشود سازمان در پرداخت هزینه‌های دارو، تجهیزات مصرفی، حقوق کارکنان که از محل همین سرانه پرداخت می‌شود، با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بیان کرد: ما به دنبال این نیستیم که نوع تعاملات ما با شرکت‌ها به ضرر سرویس‌گیرندگان تمام شود و طبیعتا بیشتر از سازمان بهداشت و درمان، مدیران عامل و هیئت مدیره شرکت‌ها باید پیگیر این موضوع باشند. باید سرانه‌ها به‌موقع پرداخت شود تا سازمان بهداشت و درمان بتواند خدمات خود را درست و براساس تعهدات ارائه دهد.

کد خبر 298381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =