سازه‌های جانبی آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی نصب شد

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از پایان عملیات نصب سازه‌های جانبی عرشه اقماری ۱۴D در بلوک گازی این طرح در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمدمهدی توسلی‌پور گفت: عملیات نصب پل ارتباطی به همراه مشعل سکوی گازی ۱۴D از شامگاه جمعه به‌وسیله شناور نصاب SEA PAD آغاز شد و صبح امروز (شنبه، ۱۹ بهمن‌ماه ۹۸) به پایان رسید.

وی مجموع وزن سازه‌های مذکور را که در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر ساخته شده‌اند، بیش از ۳۵۰ تن اعلام کرد و افزود: پل ارتباطی و مشعل این سکو به ترتیب بیش از ۲۴۱ و ۱۰۹ تن وزن دارند که پیش از این برای نصب در موقعیت مخزنی سکوی ۱۴D راهی میدان مشترک گازی با قطر شده بودند.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: با تکمیل عملیات نصب سازه‌های جانبی و شروع عملیات هوک‌آپ و راه‌اندازی این سکو که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری ساحل کنگان قرار دارد، ۱۴.۲ میلیون مترمکعب (معادل ۵۰۰ میلیون فوت مکعب) در روز به تولیدهای گازی میدان مشترک پارس جنوبی افزوده می‌شود.

توسلی‌پور با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از سکوی اقماری ۱۴D، توسعه بخش فراساحل فاز ۱۴ پارس جنوبی به پایان می‌رسد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این سکو تا پایان امسال در مدار تولید قرار می گیرد.

هم‌اکنون در بخش فراساحل فاز ۱۴ پارس جنوبی، سه سکوی ۱۴A، ۱۴B و ۱۴C در مجموع با ظرفیت برداشت ۴۲ میلیون مترمکعب گاز به همراه دو رشته خطوط لوله ۳۲ اینچ اصلی و یک خط لوله درون میدانی در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

کد خبر 299496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =