بررسی مسائل داخلی و جهانی صنعت نفت در کمیسیون انرژی اتاق تهران

نمایندگان بخش خصوصی در پانزدهمین نشست کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق بازرگانی تهران مسائل بخش انرژی، نفت و گاز در سراسر دنیا را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، در ابتدای این نشست، رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق بازرگانی تهران به بیان مهم‌ترین اخبار حوزه انرژی پرداخت و گفت: متاسفانه مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی به‌شدت افزایش یافته که این موضوع زنگ خطری است، همچنین نیروگاه‌ها برای تولید برق، گاز طبیعی و سوخت مایع مصرف می‌کنند که افزایش مصرف گاز خانگی فعالیت نیروگاه‌ها را نیز با مشکل روبه‌رو می‌کند.

مردم با صرفه‌جویی در مصرف گاز به خود و آینده کشور کمک کنند

وی افزود: افزایش سهم مصرف سوخت مایع در سبد سوخت نیروگاه‌های کشور در حالی به حدود ۶۰ درصد رسیده است که پیش‌بینی می‌شد در زمستان امسال بیش از ۹۰ درصد سوخت نیروگاه‌های کشور با گاز طبیعی تامین شود. هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی در حال مصرف است و این مردم هستند که می‌توانند با صرفه‌جویی در مصرف گاز به خود و آینده کشور کمک کنند.

پدیدار در بخش دیگری از سخنان خود، به آخرین آمار رصدهای ماهواره‌ای در برنامه GGFR بانک جهانی اشاره و تصریح کرد: بر اساس این آمار، در سال ۲۰۱۸ معادل ۱۴۵ میلیارد مترمکعب گاز در جهان فلر شده است که ایران با ۱۷.۳ میلیارد مترمکعب معادل ۱۲ درصد گاز فلر جهان، در جایگاه سومین کشور سوزاندن گاز ارسالی به مشعل در جهان پس از روسیه و عراق ایستاده است.

کد خبر 299543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =