روسیه هنوز درباره تمدید توافق با اوپک تصمیمی نگرفته است

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه درباره تمدید توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک هنوز تصمیمی نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، با وجود نزدیک شدن به پایان موعد توافق کنونی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی، نهاد ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که این کشور هنوز درباره تمدید این توافق تصمیمی نگرفته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: روسیه در زمان مناسب موضع خود را درباره توافق کاهش عرضه اوپک و متحدانش، اعلام خواهد کرد.

تأثیر منفی گسترش ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و تقاضای نفت سبب شده است عربستان و برخی تولیدکنندگان دیگر خواهان تعمیق کاهش تولید اوپک و غیراوپک شوند.

بیشتر اعضای اوپک از پیشنهاد تشدید کاهش تولید حمایت کرده‌اند، اما روسیه هنوز موضع خود را در این باره اعلام نکرده و این موضوع دیگر تولیدکنندگان نفت را ناخرسند کرده است.

به گزارش شانا، اوپک و متحدان این سازمان موسوم به «اوپک پلاس» در نشست عادی ۱۷۷  اعضای اوپک و هفتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک در آذرماه امسال توافق کرده بودند از یکم ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی روزانه ۵۰۳ هزار بشکه از تولید خود بکاهند.

سهم اعضای اوپک در توافق برای تعمیق کاهش تولید نفت روزانه ۳۷۲ هزار بشکه و سهم کشورهای غیرعضو اوپک ۱۳۱ هزار بشکه بوده است، بر این اساس ۱۰ عضو اوپک باید روزانه یک میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند، ایران، لیبی و ونزوئلا از توافق کاهش عرضه مستثنا شده‌اند.

زمان برگزاری صدوهفتادوهشتمین نشست اوپک به صورت فوق‌العاده و هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک موسوم به «اوپک پلاس» در بیانیه پایانی نشست‌ وزارتی ۱۷۷ اوپک و هفتمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک در دسامبر ۲۰۱۹، روزهای پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) تعیین شده است.

کد خبر 299807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =