کاهش احتمال برگزاری نشست پیش از موعد اوپک و متحدانش

در پی متقاعد نشدن روسیه برای برگزاری پیش از موعد نشست آینده اوپک و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس»، احتمال برگزاری زودهنگام این نشست تقریباً منتفی شد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، در پی شیوع ویروس کرونا، احتمال برگزاری نشست پیش از موعد سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک) و متحدانش برای بررسی تعمیق کاهش تولید بسیار بالا بود.

در حالی که عربستان سعودی همچنان برای برگزاری پیش از موعد این نشست تلاش می‌کند، نمایندگان کشورهای متحد اوپک اعلام کردند که مایل به برگزاری این نشست در همان موعد مقرر هستند.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافرت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در چین، مصرف جهانی نفت در یک‌چهارم ابتدایی سال جاری میلادی برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته کاهش خواهد یافت.

نمایندگان اوپک اعلام کردند: با توجه به کاهش تقاضای چین و کاهش درآمدهای نفتی عربستان، آنها همچنان امیدوار به متقاعد کردن روسیه برای برگزاری زودهنگام نشست آینده اوپک هستند.

به گزارش شانا، کمیته فنی مشترک اوپک و متحدانش (JTC) روز ۱۷ بهمن‌ماه پیشنهاد تعمیق کاهش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای را پس از دو روز نشست در وین (۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه) ارائه داد.

این کمیته مانند کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (JMMC) نهادی تصمیم‌گیرنده نیست، بنابراین تصمیم نهایی با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در نشست‌ ۱۳ عضو اوپک و نشست مشترک وزارتی ۲۳ تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک در روزهای پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) گرفته می‌شود.

کد خبر 299882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =