زیرساخت‌های اولیه حمایت نفت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ فراهم است

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: این شرکت برای استفاده از توانمندی‌های موجود در شرکت‌های استارت‌آپی آمادگی دارد و به این منظور زیرساخت‌های اولیه ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، ابراهیم طالقانی امروز (یکشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در نخستین روز برگزاری گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه، افزود: در صنعت نفت امروز به جز شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع، شاهد رویکرد حمایتی از دانش‌بنیان‌ها از سوی شرکت‌های دیگری از جمله شرکت‌های اکتشاف و تولید و دیگر فعالان بخش خصوصی هستیم، بنابراین امروز این رویکرد حمایتی را می‌توان در گستره‌ای بسیار بزرگ‌تر از شرکت ملی نفت ایران یا شرکت‌های اصلی تابع وزارت نفت مشاهده کرد.

وی گفت: چالش‌های فناورانه صنعت نفت شناسایی شده و به‌طور کلی در دو دسته فنی و غیرفنی قابل تقسیم است.

طالقانی با بیان اینکه در مجموعه پارک ری، امکان حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی فراهم شده است، بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های این مجموعه‌ها تأکید کرد.

به گفته طالقانی، رویکرد علمی وزارت نفت که در دهه ۸۰ با ایجاد دانشکده‌های مهندسی نفت و شکل‌گیری زیرساخت‌های علمی در بالادست صنعت نفت پیگیری می‌شد، در دهه ۹۰ به تعریف پروژه‌های کاربردی و همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه و ایجاد زمینه واقعی کار برای حضور دانشگاهیان انجامید و این روند با جدیت دنبال می‌شود.

گردهمایی سه‌روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه از صبح امروز (یکشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به‌کار کرد و عصر روز سه‌شنبه (۲۹ بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 299885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =