صنعت نفت می‌تواند پرچمدار و پیشرو در توسعه صنعتی کشور باشد

وزیر نفت گفت: صنعت نفت می‌تواند با تعریف پروژه و ایجاد تقاضا، پرچمدار و پیشرو توسعه صنعتی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار شانا از اهواز، بیژن زنگنه امروز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) در آیین امضای قرارداد واحد فراورش پیش‌ساخته میدان آزادگان جنوبی با بیان اینکه کار ساخت مته از اقدام‌های بسیار خوبی در صنعت نفت کشور است که با تلاش جهاد دانشگاهی در حال نتیجه دادن است، اظهار کرد: امروز یک روز به‌یادماندنی برای صنعت نفت ایران است، زیرا کارهای بسیاری خوبی در خوزستان شده است که آثار تأثیرگذاری بر صنعت نفت کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کار ساخت مته از اقدام‌های بسیار خوبی است که با تلاش جهاد دانشگاهی در حال نتیجه دادن است، افزود: مته یک کالای مصرفی است و در سال به تعداد زیادی مته نیاز داریم و در این راستا حتی اگر تحریم نباشیم نیز باید اقدام‌هایی انجام شود تا مته‌های مورد نیاز را از داخل کشور تامین کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه به‌عنوان فردی که همه عمرم را برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران گذاشته‌ام، اظهار کرد: آنچه می‌خواهم سربلندی و توسعه واقعی و هر روزه ایران است.

زنگنه به ایجاد اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: ما مؤظف هستیم‌ برای مردم سرزمینمان کار ایجاد کنیم. در این زمینه باید برای نیروی رو به رشد تحصیل‌کرده کشور کار درست کنیم تا شاهد توسعه ایران باشیم.

زنگنه با بیان اینکه شرایط تحریمی، شرایطی غیرعادی است و ما در برابر تحریم‌ها مقاومت خواهیم ‌کرد، عنوان کرد: آنچه به دنبال آن هستیم توسعه و سربلندی ایران است. اینکه ایران کشور اول منطقه باشد شعار نیست، بلکه خواست و انتظاری ملی است.

وزیر نفت با بیان اینکه  قدرت یک ملت در مدیریت است و باید این مدیریت روی مباحث اقتصادی، علمی و فناوری اثر مثبت داشته باشد و بتواند زمینه‌ساز توسعه باشد، بر ضرورت پیوند خدمات و تولیدات تأکید کرد و گفت: در بسیاری از بخش‌ها به فناوری نیاز داریم و این شامل بخش‌های نرم‌افزاری نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه پیوند خوبی میان صنعت و دانشگاه اتفاق افتاده است اگرچه کار بسیار سختی بود، افزود: دانشگاه و صنعت نفت هم اکنون با یکدیگر رفیق شده‌اند و این مسئله یک دستاورد خوب است.

زنگنه با بیان اینکه اصل موجودیت مغزی و معنوی در جمهوری اسلامی، نیروهای نخبه کشور هستند و باید به این نیروها توجه جدی کرد، تصریح کرد: نقش کارآفرین بالاتر از مدیر است و باید قدر کارآفرینان کشور را دانست و به آن‌ها بها داد.

زنگنه با اشاره به اینکه اساسا واحدهای آتی بهره‌برداری و نمک‌زدایی‌ها باید از روش پیش‌ساخته اجرایی شوند تا با هزینه و زمان کمتر شاهد اجرای طرح‌های فرآورش پیش‌ساخته باشیم، افزود: فعالیت در این بخش تمامی ندارد و تقاضا برای آن زیاد است،‌زیرا بسیاری از واحدهای موجود از کارافتاده و قدیمی هستند.

وی ادامه داد: حق‌الزحمه هر بشکه نفت خام در واحد فرآورش هم‌اکنون برای هر بشکه نفت خام ۱.۲ دلار تعیین شده که با رقابتی شدن این هزینه کاهش می‌یابد.

وزیر نفت به ساخت ۱۰ قلم کالا هم اشاره کرد و با بیان اینکه پیشرفت برخی از این کالاها مطلوب است، اظهار کرد: صنعت نفت می‌تواند با تعریف تقاضای پروژه‌ها، پرچمدار توسعه صنعتی کشور شود. سالانه ده‌ها هزار میلیارد تومان تقاضا در بخش‌های مختلف داریم و این مسئله می‌تواند صنعت کشور را متحول کند.

کد خبر 299988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =