توان ساخت داخل در بخش‌های مختلف افزایش یافته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در همه بخش‌های مختلف توانسته‌ایم توان ساخت خود را افزایش دهیم و هر کالایی که امکان ساخت آن وجود داشته باشد واردات آن را ممنوع کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا رحمانی، امروز (شنبه، سوم اسفندماه) در آیین گشایش نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی با محوریت رونق تولید، با بیان اینکه امسال رونق تولید برای همه بخش‌های اقتصادی یک ضرورت به شمار می‌رود گفت: در بخش رونق تولید، یک سال حماسی را سپری کردیم و صنعت‌گران و تولیدکنندگان از ابتدای سال خود را در جبهه اقتصادی قرار دادند.

وی با بیان اینکه اوایل امسال یک نمایشگاه با همین محوریت برای عرضه تولیدات و توانمندی‌ها برگزار شد، افزود: برنامه‌های اجرایی مختلفی را تدوین کرده‌ایم و فرصت داریم که بتوانیم راهکارهای مختلفی را برای حوزه‌های رونق تولید ارائه دهیم و توجه خود را به تولید داخل بیشتر کنیم. نخستین برنامه ما افزایش اشتغال است و تاکنون چند برنامه تدوین و اجرایی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال ۹۷، ۱۲ میلیارد دلار واردات را نسبت به سال ۹۶ کاهش داده‌ایم، تصریح کرد: خوشبختانه تولیدکنندگان ما خوب به پای کار آمده‌اند و با روح جدیدی که در این حوزه دمیده شده و با انگیزه‌های قوی که در عرصه‌های مختلف ایجاد شده است شاهد تولیدات قوی‌تری هستیم.

رحمانی عنوان کرد: بخشی از تولیدات را نمی‌توانیم اعلام کنیم، اما این را می‌توان گفت که ما در همه بخش‌های مختلف توانسته‌ایم توان ساخت خود را افزایش دهیم و هر کالایی که امکان ساخت آن وجود داشته باشد واردات آن را ممنوع کرده‌ایم و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است ظرفیت‌های خوبی را در تمامی بخش‌ها ایجاد کرده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و توانمندی ما بیش از نیاز ماست، به‌طوری که در حوزه‌های مختلف مانند فولاد توانسته‌ایم به ظرفیت‌های خوبی برسیم.

وی اظهارر کرد: برنامه‌های مختلفی برای تقویت ساخت داخل داریم که البته برخی اعلام می‌کنند ساخت داخل قیمت تمام‌شده را افزایش می‌دهد. در همین زمینه اعلام می‌کنم که ۵۰ درصد از قیمت تمام شده کالاها با تولید ساخت داخل کاهش می‌یابد و ما سعی خواهیم کرد در این حوزه، حمایت قوی و قدرتمندی را از ساخت داخل انجام دهیم.

کد خبر 300139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =