ظرفیت‌ بالقوه‌ ایران برای توسعه صنعت بانکرینگ

ظرفیت‌های بالقوه‌ ایران در صنعت سوخت‌رسانی و ارائه خدمات به خطوط کشتیرانی (صنعت بانکرینگ) در حاشیه بیست‌وهفتمین همایش ارگان‌های دریایی کشور بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در نشست تخصصی «مدیریت سواحل، محیط زیست و توسعه پایدار دریایی» در حاشیه بیست‌وهفتمین همایش ارگان‌های دریایی کشور، ضمن اشاره به ظرفیت‌های مطلوب ایران در صنعت بانکرینگ اظهار کرد: سوخت مرغوب و با کیفیت، امنیت مرزها و جزایر کشور، عمق مناسب برای لنگرگاه کشتی‌ها و فاصله نزدیک بنادر ایران به آب‌های بین‌المللی را می‌توان در شمار ظرفیت‌های ایران برای توسعه صنعت بانکرینگ یاد کرد.

وی افزود: با توجه به رشد روزافزون بازار بانکرینگ و همچنین تکنولوژی‌های سوخت‌رسانی و نیز استانداردهای محیط زیست، نیاز به توسعه، بهبود و به‌روزرسانی این صنعت در کشور در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران به توضیح مختصری از فعالیت‌های این شرکت پرداخت و گفت: این شرکت سازمانی است عملیاتی و در عین حال تخصصی که همه امور دریافت، ذخیره‌سازی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی، خدمات دریایی و همچنین ارائه خدمات اندازه‌گیری و آزمایشگاهی را به‌عهده دارد.

اسدروز با بیان اینکه این ماموریت‌های مهم با هدف پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: در چهار منطقه عملیاتی خارک، شمال (نکا)، پارس جنوبی و ماهشهر فرآیندهای دریافت، ذخیره‌سازی، امتزاج، اندازه‌گیری و سنجش کمی و کیفی، بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات) نفت خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله‌ای (SWAP) و عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش در حال اجراست که سبب تکمیل و ارتقای زنجیره ارزش نفت و گاز کشور و ایفای نقش شایسته در پایداری و انعطاف پذیری بهینه تامین انرژی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی افزود: پایانه نفتی خارک به‌عنوان یکی از مناطق مهم و راهبردی شرکت پایانه‌های نفتی ایران و بزرگ‌ترین مرکز صادرات نفت خام کشور دارای بستر مناسب برای صنعت بانکرینگ است، چرا که ارتفاع جزیره، انتقال راحت سوخت به کشتی‌ها را ممکن می‌سازد و همچنین در مسیر بسیاری از کشتی‌های عبوری قرار دارد.

بیست‌وهفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با شعار «توسعه متوازن صنعت دریایی ضامن توسعه پایدار» با حضور جمعی از مدیران ارشد ارگان‌های دریایی و فعالان دریایی و بندری کشور هفته گذشته در کتابخانه ملی برگزار شد.

در این همایش که با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، دریادار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و جمعی از فعالان بخش دولتی و خصوصی برگزار شد، مباحث مرتبط با حوزه دریایی و بندری ارزیابی شد.

ایمنی و امنیت دریانوردی، چالش‌ها و راهکارها، مدیریت سواحل، محیط زیست و توسعه پایدار دریایی، نقش بنادر و لجستیک بندری در توسعه حمل‌ونقل دریایی و بررسی راهکارهای افزایش توان تولیدی و خدماتی داخلی در توسعه دریایی، عناوین چهار نشست تخصصی بیست‌وهفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور بود.

کد خبر 300236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =