افزایش مصرف سی‌ان‌جی و کاهش مصرف سوخت مایع در استان همدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از افزایش مصرف سی‌ان‌جی و کاهش مصرف سوخت مایع بنزین و نفت گاز در استان همدان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی با بیان این مطلب، گفت: برخلاف سال‌های پیش، در روزهای پایانی امسال در نقطه اوج مصرف سوخت با درایت و آگاهی هم‌استانی‌ها به ماندن در خانه و کاستن از ترددها شاهد کاهش محسوس مصرف بنزین و نفت گاز در بخش حمل‌ونقل هستیم.

وی افزود: در هشت ناحیه استان همدان از ابتدای اسفندماه امسال تا پایان روز بیست‌ودوم این ماه، ۹ میلیون و ۸۳۷ هزار مترمکعب سی‌ان‌جی مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب) حدود سه درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با بیان اینکه به ازای مصرف هر یک مترمکعب سی‌ان‌جی به میزان تقریبی ۰.۹ درصد در مصرف بنزین صرفه‌جویی خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به آمار مذکور در بازه زمانی اشاره‌شده در استان همدان نزدیک به ۹ میلیون لیتر در مصرف این نوع سوخت صرفه‌جویی شده است.

روستایی با توجه به مصرف ۲۱ میلیون و ۳۸ هزار لیتر بنزین در ۲۲ روزه اسفند ۹۸ و قیاس آن با مصرف ۳۱ میلیون و ۷۷۵ هزار لیتر بنزین در مدت مشابه سال قبل از کاهش چشمگیر ۲۱ درصدی مصرف بنزین خبر داد.

وی با توجه به نزدیک شدن سال نو و ایام نوروز سال ۹۹ اظهار کرد: همه جایگاه‌های عرضه سوخت استان همدان با ظرفیت کامل آماده سوخت رسانی به شهروندان هستند و هم‌اکنون هیچ جایگاهی غیرفعال نیست.

وی یادآور شد: در پی شیوع ویروس کووید ۱۹ (کرونا) در کشور و همچنین ابتلای چند نفر از هم‌استانی‌های عزیز به این بیماری، در راستای پیشگیری از انتشار بیشتر این ویروس، مالکان و متصدیان جایگاه مؤظف به رعایت موارد و اصول بهداشتی از جمله سوخت‌گیری توسط اپراتور، ضدعفونی مستمر تجهیزات، عدم دریافت وجه نقد و در دسترس قرار دادن دستکش‌های یکبار مصرف برای استفاده مشتریان شده و منطقه نیز در کنار دیگر دستگاه‌های نظارتی، ناظر بر اجرای بی‌عیب و نقص وظایفشان است.

کد خبر 301081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =