۷۷۷ دستگاه خودرو عمومی در منطقه همدان رایگان گازسوز شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از شتاب گرفتن طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی از گازسوز شدن رایگان ۴۵۹ دستگاه خودرو عمومی شامل انواع سواری و وانت‌بار از ابتدای اجرای این طرح تا اوایل شهریورماه امسال خبر داد و گفت: تا پایان روز پنجشنبه (۲۴ مهرماه)، ۷۷۷ دستگاه خودرو عمومی در این استان گازسوز شد.

وی افزود: در بازه زمانی ۵۰ روز اخیر ۳۱۸ دستگاه خودرو پلاک عمومی رایگان گازسوز شده است که در مقایسه با مدت زمان آغاز اجرای طرح تا شهریورماه گذشته، شاهد رشد ۴۰ درصدی در این بخش هستیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان تأکید کرد: از مجموع هشت کارگاه مجاز برای تبدیل سوخت در سطح استان، دو کارگاه واجد شرایط و موفق به دریافت مجوز گازسوز کردن خودروهای عمومی شدند که از همان آغاز با نظارت فنی دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط فعالیت خود را  به‌طور رسمی کلید زدند.

روستایی با بیان اینکه استقبال همشهریان خوب استان و افزایش خودروهای تأییدشده صلاحیت فنی، شمار این کارگاه‌ها به سه کارگاه رسید، گفت: هم‌اکنون روزانه حدود ۱۵ دستگاه خودرو عمومی با کیت‌گذاری و نصب مخزن استاندارد، قابلیت سوخت‌گیری گاز طبیعی افزون بر بنزین را دارا می‌شوند.

وی افزود: امروزه یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ، توجه به ایجاد تنوع فرآورده‌های موجود در سبد سوخت آحاد مختلف جامعه بوده که به این منظور تلاش‌های قابل قبولی ازسوی سازمان‌های مرتبط به‌ویژه وزارت نفت انجام شده است و ادامه دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان استفاده از گاز طبیعی فشرده را به‌دلیل قیمت ارزان و همچنین دسترسی آسان، رویکرد مناسبی برای برون‌رفت از معضل مصرف فزاینده بنزین، کنترل آلودگی هوای شهرهای بزرگ و کاستن از فشار اقتصادی وارده به اقشار کم‌درآمد خواند.

روستایی گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و انجام تبلیغات وسیع رسانه‌ای با هدف ترغیب و تشویق دارندگان وسایل نقلیه عمومی به استفاده از تسهیلات گازسوز کردن رایگان خودروها، اقدام‌های خوبی در استان همدان انجام شده است و از ابتدای اجرای طرح از اواسط بهار امسال با تبلیغات گسترده محیطی و فضای مجازی، شاهد استقبال شهروندان برای دریافت این خدمات بوده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: ضرباهنگ افزایشی دوگانه‌سوز شدن خودروها در استان همدان تداوم می‌یابد و به‌تدریج دیگر ارائه‌دهندگان خدمات عمومی به مردم شریف استان مانند مسافربرهای اینترنتی و مواردی از این دست نیز از این تسهیلات ارزشمند برخوردار می‌شوند.

کد خبر 308669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =