کارهای بسیار بزرگی در صنایع نفت و گاز در سال ۹۸ انجام شد

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه در زمینه نفت، گاز و فرآورده در سال ۹۸ کارهای بسیار بزرگی در کشور انجام شد، گفت: در زمینه فازهای پارس‌جنوبی امسال یک رکورد داشتیم و ۶ سکو را تا اسفندماه نصب کردیم که اقدامی بی‌سابقه است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۸ اسفندماه) در آخرین نشست هیئت دولت در سال ۱۳۹۸، با مرور طرح‌های عمرانی گسترده در کشور در سالی که گذشت، گفت: ملت و دولت ایران در سخت‌ترین شرایط تحریمی تاریخ خود، بزرگ‌ترین طرح‌ها را افتتاح کردند و این طرح‌های بزرگ همانند موشک‌های اصابت‌شده به پایگاه آمریکایی در عراق، سیلی محکمی به ابرقدرت متجاوز بودند.

وی افزود: می‌دانیم در سال ۹۸ از اردیبهشت‌ماه، بدترین فشار بر مردم ایران، اقتصاد و صنعت نفت وارد شد. این فشارها با وجود اینکه بر زندگی مردم ما شرایط سختی به‌وجود آورد، اما در عین حال موفقیت‌های بزرگی را نیز برای ما به همراه داشت. برای نخستین بار در تاریخ، ما در سال ۹۸ توانستیم اقتصاد و بودجه بدون نفت را پشت سر بگذرانیم، سال ۹۸، سال اداره کشور بدون اتکا به نفت به‌ویژه در بخش بودجه جاری بود.

رئیس جمهوری ادامه داد: در سال ۹۸ آمار ۹ ماه به ما می‌گوید که روند رشد اقتصادی ما مثبت بوده، هم در سه ماه نخست و دوم و به‌ویژه در سه ماه سوم که هم اقتصاد بدون نفت و هم اقتصاد با نفت ما مثبت است. امیدواریم سه ماه چهارم هم ارقامی شبیه همان‌ها را داشته باشد و این برای تاریخ ما بسیار اهمیت دارد.

در سال ۹۸ کارهای بزرگی در صنعت نفت کشور انجام شد

روحانی با تأکید بر اینکه در زمینه نفت، گاز و فرآورده کارهای بسیار بزرگی در کشور انجام گرفت، تصریح کرد: برای نخستین بار تولید گاز به هزار میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید، این کار عظیم نخستین بار در تاریخ ایران است و جزو کشورهای پیشرفته در زمینه تولید گاز خواهیم بود، البته در زمینه فازهای پارس جنوبی هم امسال می‌دانید یک رکورد داشتیم، همین امسال ۶ سکو را تا اسفندماه نصب کردیم که اقدامی بی‌سابقه است.

رئیس‌جمهوری عنوان کرد: تقریباً در پارس جنوبی همه طرح‌ها را تکمیل کردیم، جز طر توسعه فاز ۱۱ که هنوز در حال اجراست، همه فازها را اجرا کردیم، یعنی تا اول دولت یازدهم ۱۰ فاز افتتاح شده بود، ۱۷ فاز هم ما افتتاح کردیم، یعنی ۲۷ فاز را تمام کردیم، جز فاز ۱۱ که مانده است.

روحانی افزود: کار بی‌نظیری انجام‌ شده و شما می‌دانید بزرگ‌ترین کشف نفتی تاریخ ایران هم امسال اتفاق افتاد. ۵۳ میلیارد بشکه نفت درجا را در منطقه جنوب غرب ایران کشف کردیم که البته مقداری‌ برای کشف سال‌های پیش بود. ۲۲ میلیارد بشکه مربوط به همین یکی دو سال اخیر بود که مجموعاً ۵۳ میلیارد بشکه می‌شود.

وی گفت: باید به‌خوبی برای مردم بیان کنیم که این کارهای بزرگ در شرایط تحریم و فشار آمریکا انجام شده است. افتتاح این همه سد، کانال، تصفیه‌خانه، نفت و گاز و فرآورده همانند سیلی‌های محکمی است که به‌صورت ابرقدرت متجاوز می‌زنیم.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: کل گازرسانی در روستاهای کشور تا اول دولت ما ۱۴ هزار روستا بود که امروز به ۳۰ هزار روستا رسیده  و این فعالیت‌ها نیز در شرایط تحریمی انجام شده است.

روحانی عنوان کرد: ما نه توسعه را رها کردیم و نه روستاها را، نه مردم مستضعف و نه مردمی را که گرفتارند. نمی‌خواهم بگویم شرایط مردم شرایط عالی و بی‌مشکل بوده است. معلوم است این تحریم به مردم فشار می‌آورد و مشکلاتی برای مردم دارد.

کد خبر 301093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =