۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
  • کد خبر: 301274
پوتین عربستان و کرونا را مقصر سقوط قیمت نفت دانست

رئیس‌جمهوری روسیه، خروج عربستان از توافق عرضه نفت و همچنین تأثیر ویروس کرونا بر تقاضای جهانی این کالا را از عوامل سقوط اخیر قیمت نفت دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، ولادیمیر پوتین روز جمعه (۱۵ فروردین‌ماه) در دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور اعلام کرد عربستان قصد دارد از شر رقبای نفت شیل خود خلاص شود و برای این کار، مجبور شد قیمت نفت را به پایین‌تر از ۴۰ دلار برای هر بشکه برساند.

پوتین اظهار کرد که روسیه از ایالات متحده و دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت می‌خواهد تولید نفت را به‌طور مشترک کاهش دهند تا با این کاهش تولید مشکلاتی از قبیل قیمت‌های پایین و تقاضای ضعیف را برطرف کنند.

خبرگزاری ریانووستی (RIA) نیز در گزارشی به نقل از وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: با اینکه ایالات متحده محدودیت‌های قانونی درباره کاهش تولید نفت دارد، اما باید درباره آن انعطاف‌پذیر باشد.

به گزارش شانا، یک منبع سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پس از توئیت اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق احتمالی روسیه و عربستان برای کاهش روزانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون بشکه‌ای  با هدف احیای بازار نفت، گفت: اعضای اوپک و همپیمانانش در حال کار روی توافقی برای کاهش عرضه بی‌سابقه معادل ۱۰ درصد عرضه جهانی نفت خام هستند.

طبق گفته وزارت انرژی جمهوری آذربایجان، نشست فوق‌العاده کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس برای روز دوشنبه ششم مارس ۲۰۲۰ (۱۸ فروردین‌ماه ۹۹) برنامه‌ریزی شده، اما جزئیات درباره نحوه توزیع سهیمه‌ها در توافق کاهش تولید هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

کد خبر 301274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =