۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
  • کد خبر: 301411
نیجریه آماده شرکت در مذاکرات اوپک پلاس است

وزیر نفت نیجریه از آمادگی این کشور برای گفت‌وگو درباره کاهش تولید نفت در قالب مذاکرات نشست فوق‌العاده اوپک پلاس خبرداد.

به گزارش خبرگزاری نیشن، تیمیپره سیلوا، روز دوشنبه (۱۸ فروردین‌ماه) اعلام کرد که کشورش آماده شرکت در مذاکرات کاهش تولید نفت در نشست فوق‌العاده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» در روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت نیجریه به جامعه‌های بین المللی و مردم این کشور اطمینان می‌دهد که با جدیت تحولات صنعت نفت و گاز و به‌طور خاص نقش عربستان و اوپک در آن را پیگیری می‌کند. و نیجریه از عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک بسیار سپاسگزار است. 

وزیر نفت نیجریه افزود: به عنوان وزیر امور خارجه نیجریه برای منابع نفتی کشورم، همچنان به بررسی تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد نیجریه و جهان ادامه خواهم داد. 

وزیر انرژی نیجریه در ادامه گفت: در رایزنی‌های نشست اوپک پلاس در روز پنجشنبه، دولت نیجریه موضعی اتخاذ خواهد کرد که به نفع اقتصادی کوتاه مدت و بلند مدت کشور باشد.

سیلوا افزود: مثل همیشه، نیروی محرکه سیاست اوپک در درجه اول ثبات اقتصاد ملی ما و ثبات اقتصاد جهانی است که به شدت وابسته به اوپک و شرکای استراتژیک آن است.

وی گفت: نیجریه نیز مانند دیگر نقاط جهان تحت تأثیر همه‌گیر شدن ویروس کرونا قرار دارد و آماده است تا در اقدام‌های مورد نیاز برای تثبیت بازار نفت خام، به دیگر کشورهای جهان بپیوندد و از سقوط اقتصادی دنیا جلوگیری کند.

به گزارش شانا، اوپک، روسیه و ۹ متحد دیگر آن‌ها قرار است روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) نشستی فوق‌العاده‌ را از طریق وبینار برگزار کنند تا درباره توافق کاهش تولید و برقراری آتش‌بس جنگ قیمتی ریاض و مسکو مذاکره کنند.

تنش‌ها بین ریاض و مسکو در روزهای اخیر زیاد بوده است، پس از آنکه روز جمعه (۱۵ اردیبهشت‌ماه) ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، عربستان سعودی را به افزایش تولید خود برای کاهش سهم بازار شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده نفت شیل متهم کرد - اتهامی که عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان با واکنشی شدید آن را رد کرد.

ائتلاف اوپک پلاس امیدوار است که همکاری آمریکا، کانادا، نروژ و سایر تولید کنندگان را نیز برای کاهش تولید نفت جلب کند، اگرچه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که شرکت‌های نفتی آمریکایی درگیر این مسئله نخواهند شد.

کد خبر 301411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =