تشریح اقدام‌های پیشگیرانه پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس برای مقابله با کرونا

تازه‌ترین اقدام‌های شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس برای مقابله با ویروس کرونا در جریان بازدید هیئت بازرسی متشکل از کارشناسان فرمانداری و دانشکده علوم پزشکی بهبهان تشریح و بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، با هدف نظارت بر اجرای اقدام‌های پیشگیرانه مقابله با ویروس کرونا، هیئت بازرسی متشکل از کارشناسان فرمانداری و دانشکده علوم پزشکی بهبهان، ضمن حضور در محیط‌های صنعتی و غیرصنعتی پروژه ملی بیدبلند خلیج‌فارس، در جریان اقدام‌های این شرکت برای مقابله با انتقال و شیوع این ویروس مهاجم قرار گرفتند.

مدیران ستاد مقابله با ویروس کرونای شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس در این بازدید با تشریح اقدام‌های انجام‌شده، ضمن اعلام اینکه تاکنون هیچ مورد مثبت مبتلا به این ویروس در مجتمع شناسایی نشده است، بر تداوم اقدام‌ها و تشدید نظارت‌ها تا کنترل و شکست این ویروس تأکید کردند.

به گفته مدیران این پروژه، به‌منظور صیانت از سلامت همه کارکنان شرکت در مقابل ویروس کرونا، از ابتدای اسفندماه ۹۸ همه کارکنانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند از ورود به واحدهای ستادی و عملیاتی منع شدند.

همه بانوان باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال از حضور در محیط شرکت معاف شدند و محدودیت‌های حضور و اجرای شرایط قرنطینه واحدهای ستادی از ۲۵ اسفندماه پارسال تا تاریخ ۲۲ فروردین ماه امسال ادامه داشته و مجموعه شرکت با حداقل کارکنان مورد نیاز و بنا به ضرورت حضور کارکنان اداره شده است.

با آغاز اقدام‌های مقابله‌ای با ویروس کرونا در سطح کشور، شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس ضمن انجام اقدام‌ها و دستورعمل‌های پیشگیرانه با دستور مدیرعامل، آن دسته از کارکنان غیربومی این شرکت که در دوران مرخصی به‌سر می‌بردند اجازه بازگشت و حضور در محیط پروژه را ندارند و همچنین نیروهای فعال و حاضر در پروژه اجازه عزیمت به محل سکونت تا اعلام شرایط عادی در کشور را نخواهند داشت.

مدیران ستاد مقابله با ویروس کرونای این شرکت با یادآوری اینکه پروژه از مرحله راه‌اندازی عبور کرده و در آستانه افتتاح است، تاکید کردند که اکنون گاز با فشار بالا در مدار پالایشگاه قرار دارد که با توجه به حساسیت‌های موجود همانند یک کارخانه تولیدی، واحدهای مختلف در حال فعالیت است و در عمل تعطیلی این پروژه ملی امکان‌پذیر نخواهد بود و برای اداره فعالیت‌های تخصصی نیاز به حضور کارشناسان با تجربه است، از این رو مجموعه مدیران شرکت با طراحی و جاری ساختن دستورعمل ویژه بازگشت کارکنان (در گروه‌های محدود) توانسته‌اند با اقدامی هوشمندانه با گروه‌بندی و با توجه به اولویت و ضرورت حضور کارکنان در محل کار، گام‌های نهایی را برای مقابله با این ویروس مهاجم و کنترل آن بردارند.

بنابراین در این طرح همه کارکنانی که در مرخصی به‌سر می‌برند ابتدا به صورت تلفنی از سوی کادر پزشکی مستقر در پالایشگاه ویزیت می‌شوند و پس از تأیید خوداظهاری کارکنان، مجوز اولیه برای حضور در محل کار صادر می‌شود و طبق مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونای شرکت، همه کارکنان در گروه‌های فراخوان‌شده پیش از ورود به شرکت ضمن انجام آزمایش‌های بالینی مکلف به انجام آزمایش خون هستند و پس از اعلام نتیجه تست و آزمایش‌ها مجاز به ورود به شرکت خواهند بود و همچنین در بازه زمانی ۱۴ روز، این کارکنان به صورت روزانه و مستمر مورد غربال واحد ایمنی و بهداشت شرکت قرار خواهند گرفت.

در ادامه این بازدید، بازرسان فرمانداری و دانشکده علوم پزشکی بهبهان با قدردانی از حساسیت‌ها و اقدام‌های مستمر انجام‌شده از سوی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس، اظهار کردند که ادامه روند اقدام‌ها و همچنین تشدید نظارت و آموزش بیشتر در روزهای آینده می‌تواند نقطه عطفی در پیشگیری از شیوع یا انتقال این ویروس در این واحد بزرگ صنعتی باشد.

در پایان این بازدید سه ساعته، مدیران ستاد مقابله با ویروس کرونا شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس این اطمینان را دادند که همه ظرفیت‌ها، تجهیزات و نیروی انسانی این پروژه ملی با حساسیت و دقت ویژه در راستای مقابله با این ویروس مهاجم بسیج می‌شود تا شرایط کار ایمن در بزرگ‌ترین پروژه گازی خاورمیانه و غرب آسیا به‌وجود آید و در ادامه سال جهش تولید دستاوردی بزرگ به ملت شریف ایران تقدیم شود.

کد خبر 301494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =