۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر: 301515
کانادا تعهدی برای کاهش تولید مشخص نداد

وزیر منابع طبیعی کانادا در نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی گروه ۲۰ اعلام کرد که این کشور رقمی برای سطح کاهش تولید اعلام نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اوتاوا، سیموس اُورِگان، روز جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) اعلام کرد: کانادا و کشورهای گروه ۲۰ درباره لزوم ثبات قیمت نفت توافق دارند، اما این کشور در نشست روز جمعه، قول سطح کاهش تولید مشخصی را نداده است.

درحالی که که روسیه و عربستان سعودی بیشترین مقدار کاهش تولید را تقبل می‌کردند و آمریکا نیز به‌طوری غیرمعمول تمایل به کمک داشت.

وی افزود: دولت فدرال کانادا به‌زودی بسته‌ای کمکی را برای تأمین نقدینگی به بخش نفت و گاز آسیب‌دیده این کشور تحویل خواهد داد.

کشورهای عضو گروه ۲۰ روز جمعه برای توافق بر سر کاهش نفت و کمک به بهبود بازار نفت که بر اثر شیوع ویروس کرونا با بحران روبه‌رو شده است، از طریق وبینار گردهم آمدند و وزیر منابع طبیعی کانادا نیز در این نشست حضور داشت.

اوپک، روسیه و دیگر متحدانش روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) برای مجموع کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی برای یک بازه زمانی اولیه به‌مدت دو ماه که پایان این بازه ۳۰ ژوئن امسال خواهد بود، سپس برای کاهش عرضه روزانه ۸ میلیون بشکه در یک بازه زمانی ۶ ماهه از یکم ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ و  سرانجام کاهش عرضه روزانه ۶ میلیون بشکه در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به‌مدت ۱۶ ماه توافق کردند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفته بود که کانادا آماده است تولید نفت خود را حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد، در حالی که اُورِگان اعلام کرد نخستین بار است چنین رقمی را می‌شنود.

وزیر منابع طبیعی کانادا گفت: در نشست وزیران نفت و انرژی گروه ۲۰ رقم خاصی مشخص نشد و این اقدام در آینده رخ می‌دهد.

اُورِگان تصریح کرد: هدف این نشست یافتن سازوکاری برای ثبات بازار نفت بود، اما هنوز به نقطه مورد نظر نرسیده‌ایم.

وزیر منابع طبیعی کانادا با اشاره به اینکه  اختیاری برای دادن وعده کاهش تولید نفت تولیدکنندگان کانادایی ندارد، زیرا این مسئله در حوزه اختیارهای دولت‌های استانی است، تصریح کرد: استان غربی کانادا، آلبرتا که بزرگ‌ترین منطقه تولید نفت این کشور به شمار می‌آید تاکنون ٨٠ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود کاسته است.

یک منبع دولتی کانادا اعلام کرد که افت تقاضا در بازارهای جهانی می‌تواند کاهش تولید روزانه ۷۵۰ هزار بشکه‌ای این کشور را در پی داشته باشد.

آرتم ابراموف، رئیس تحقیقات شیل شرکت ریستاد انرژی اعلام کرد: تولید نفت کانادا در ماه آوریل به دلایل اقتصادی بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.

به گزارش شانا، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) گفت: تلاش‌ها برای کاستن از مازاد عرضه موجود در بازارهای جهانی نفت خام باید با رویکرد و اقدامی هماهنگ انجام شود.

نخست‌وزیر کانادا به مشارکت شرکت‌های تولیدکننده نفت کانادا در کاهش تولید نفت برای کمک به بحران بازارهای جهانی نفت خام اشاره‌ای نکرد.

کانادا چهارمین تولیدکننده نفت جهان در ماه فوریه روزانه ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت تولید کرد.

کد خبر 301515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =