۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
  • کد خبر: 301614
آمریکا به جای مکزیک تولید نفت را کاهش می‌دهد

رئیس‌جمهوری مکزیک اعلام کرد که ترامپ به‌جای این کشور تولید نفت آمریکا را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکو سیتی، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور روز جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) درباره گفت‌گوی تلفنی خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای کاهش تولید نفت به توافق رسیده‌است.

وی گفت: مکزیک تولید روزانه نفت خود را ۱۰۰ هزار بشکه کاهش می‌دهد و قرار شده است ایالات متحده آمریکا نیز برای جبران سهم مکزیک روزانه تا ۲۵۰ هزار بشکه اضافه‌تر از تولید نفت خود بکاهد.

رئیس‌جمهوری مکزیک افزود: وقتی به ترامپ گفتم که توان ما برای کاهش عرضه، تنها ۱۰۰ هزار بشکه است و ما کاری بیشتر از این نمی‌توانیم انجام دهیم، بسیار سخاوتمندانه به من گفت آن‌ها کمک می‌کنند و تولید روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت را کاهش می‌دهند. بنابراین برای این موضوع از او تشکر می‌کنم.

اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه)  از طریق وبینار بر سر کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه در ماه‌های مه و ژوئن ۲۰۲۰ توافق کردند.

همه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک حاضر در توافق‌نامه همکاری (۲۲ کشور) به استثنای مکزیک در نشست فوق‌العاده بیش از ۱۰ ساعته وزیران نفت و انرژی اوپک درباره موارد یادشده به توافق رسیدند، در نتیجه این توافق مشروط به رضایت مکزیک است.
 

کد خبر 301614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =