امسال طرح‌های ژئوفیزیکی اکتشاف رونق می‌یابد

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به برنامه‌ریزی‌ها برای آغاز دو پروژه لرزه‌نگاری در درگز و دشت‌کوه و دو پروژه غیرلرزه‌ای در جازموریان و بستان‌آباد در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: امسال، سال شکوفایی و رونق طرح‌های عملیات ژئوفیزیکی اکتشاف است.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران که با اعلام دو کشف مهم «ارم» و «نام‌آوران»، امضای دو قرارداد بزرگ لرزه‌نگاری پانیذ و باشت و امضای چند قرارداد کلان پژوهشی، در سال ۹۸ خوش درخشید، امسال نیز برای اجرای پروژه‌های ژئوفیزیکی (بخش لرزه‌نگاری و غیرلرزه‌ای) با تکیه بر توان پیمانکاران ایرانی، برنامه‌های گسترده‌ای دارد. 

سیدصالح هندی در این زمینه گفت: سال ۹۹ دو قرارداد عملیات لرزه‌نگاری و غیرلرزه‌ای کلید می‌خورد. در بخش لرزه‌نگاری، عملیاتی در درگز (زرینه‌کوه - خراسان رضوی) خواهیم داشت که پیمانکار آن مشخص شده و پیش‌بینی می‌کنیم کار از خردادماه امسال آغاز شود، همچنین پروژه لرزه‌نگاری دشت‌کوه در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد.

وی به پروژه‌های عملیات غیرلرزه‌ای جازموریان (استان هرمزگان) و گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی بستان‌آباد (نزدیکی تبریز) نیز که امسال آغاز می‌شود اشاره کرد و افزود: در هر دو منطقه تاکنون فعالیت جدی اکتشافی نداشته‌ایم و با توجه به مجموع پروژه‌های لرزه‌نگاری و غیرلرزه‌ای در دست اقدام مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، پیش‌بینی می‌کنیم امسال سال رونق پروژه‌های ژئوفیزیکی اکتشاف باشد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به مناقصه‌های دیگری که در دستور کار اکتشاف قرار دارد، ابراز امیدواری کرد بخش قابل توجهی از پروژه‌های اکتشافی نیز در سال ۱۴۰۰ دنبال شود.

مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران که پارسال با اکتشاف‌های نفت و گاز و امضای قراردادهای لرزه‌نگاری پانیذ و باشت خبرساز بود، اواخر پارسال دو قرارداد اکتشافی دیگر مشتمل بر قرارداد عملیات غیرلرزه‌ای مکران - جازموریان واقع در استان هرمزگان و عملیات لرزه‌نگاری دوبعدی زرینه‌کوه واقع در استان خراسان رضوی را با پیمانکاران ایرانی امضا کرد. همچنین به‌منظور انجام مطالعات اکتشافی بر مبنای داده‌های لرزه‌نگاری سه‌بعدی برداشت‌شده در حوضه‌ رسوبی دزفول شمالی، این مدیریت قرارداد پروژه‌ای پردازشی را با مشارکت پیمانکار بین‌المللی منعقد کرد که در دست اجراست. اجرای عملیات گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی دشت آبادان در استان خوزستان و گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی کپه‌داغ شرقی در استان خراسان رضوی از دیگر پروژه‌های اکتشاف است که در سال ۹۸ با پیشرفت‌های قابل قبولی همراه بود.

کد خبر 301686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =