۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
  • کد خبر: 301898
شرکت‌های بزرگ روس کاهش تولید نفت را بررسی می‌کنند

برخی منابع اعلام کردند که شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه در حال بررسی دارایی‌های خود به‌منظور کاهش تولید نفت هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، برخی منابع اعلام کردند که شرکت‌های نفتی روسیه در حال بررسی توقف فعالیت‌های چاه‌های که برای کاهش تولید مسدود شوند، هستند.

از آنجا که مسکو نیاز دارد در قالب توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، از تولید خود بکاهد، از این رو شرکت‌های به‌طور عمده در حال بررسی کاهش برداشت میدان‌های قدیمی‌ هستند.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس در دهمین نشست فوق‌العاده خود بر سر کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.

تولید نفت روسیه ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه در روز است و باید از یکم ماه مه با توجه به شرایط این توافق، آن را به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز، کمترین مقدار خود از سال ۲۰۰۳ تا کنون، کاهش دهد. این مقدار کاهش تولید در این بازه زمانی برای روسیه بی‌سابقه است.

موسسه رنسانس کپیتال، این هفته، در یادداشتی برآورد شده است که کاهش تولید نفت روسیه شامل کاهش تولید روزانه ۶۳۰ هزار بشکه‌ای شرکت روسنفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه، کاهش تولید روزانه ۲۷۰ هزار بشکه‌ای شرکت لوک اویل و کاهش تولید روزانه ۲۰۰هزار بشکه‌ای شرکت سورگوت نفتگاز خواهد شد.

یک مشاور که از نزدیک با این تولیدکنندگان کار می‌کند، گفت: شرکت‌های نفتی بی‌وقفه تماس می‌گیرند و می‌پرسند چگونه و کجا می‌توانند کاهش تولید داشته باشند.

کد خبر 301898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =