۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
  • کد خبر: 301957
نگهداشت تولید دارخوین در دستور کار اروندان

شرکت نفت و گاز اروندان به منظور نگهداشت تولید میدان نفتی دارخوین، احداث خطوط جریانی و تاسیسات سرچاهی پنج حلقه چاه میدان دارخوین به همراه تعمیر و تکمیل پنج حلقه چاه تولیدی این میدان را در برنامه‎های امسال خود قرار داده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، جهانگیر پورهنگ با بیان این مطلب افزود: برنامه‌ریزی مدونی در حوزه نگهداشت و افزایش تولید نفت در گستره عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان برای سال جاری انجام شده است.

وی به برنامه‌ریزی برای تحویل‌گیری ۲۰ حلقه چاه حفرشده آزادگان جنوبی از شرکت مهندسی و توسعه نفت در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: شرکت نفت و گاز اروندان برای تحویل‌گیری هر بخش دیگری از پروژه‌های توسعه‌ای غرب کارون که از سوی شرکت متن قابل ارائه باشد، آمادگی کامل دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به قرارداد جمع‌آوری ۵۰ میلیون فوت‌مکعب گاز در غرب کارون گفت: با توجه به اینکه این قرارداد باید از زمان تنفیذ در مدت ۱۸ ماه نهایی شود، همه تلاشمان را برای پیشرفت برابر برنامه زمان‌بندی به‌کار خواهیم بست. با اتمام این پروژه، سالانه ۲۵ میلیون دلار از محل گازهایی که پیش‌تر در مشعل‌های غرب کارون سوزانده می‌شد درآمدزایی می‌شود.

پورهنگ با بیان اینکه توسعه میدان سهراب نیز به عنوان یکی از محورهای فعالیت در غرب کارون در دستور کار است، افزود: کارهای مربوط به واگذاری توسعه این میدان به یک شرکت داخلی از سوی شرکت ملی نفت ایران انجام شده است.

وی در زمینه رویکردهای زیست‌محیطی این شرکت به پروژه بهسوزی مشعل‌های دارخوین و غرب کارون، امضای قرارداد ساخت محوطه نگهداری مواد آغشته به نفت در غرب کارون و ایمن‌سازی خطوط انتقال در محوطه و داخل تالاب هورالعظیم اشاره کرد و درباره رویکرد این شرکت در حمایت از توانمندی‌های داخلی گفت: با وجود اینکه شرکت اروندان شرکت جوانی است و زمان زیادی از ساخت تاسیسات آن نمی‌گذرد، برنامه‌ریزی برای شناسایی قطعات مطرح در فرآیند تعمیر و بازسازی تاسیسات از سال ۹۷ آغاز شده است. در این راستا ضمن بومی‌سازی ۲۰۰ قطعه و تجهیز کاربردی، اقدام‌های مؤثری نیز برای  شناسایی پیمانکاران و صنعتگران توانمند داخلی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: امسال نیز بخشی از قطعات موردنیاز تاسیسات شناسایی شده و به‌زودی با شرکت‌های توانمند داخلی برای تأمین آنها مکاتبه خواهیم کرد.

کد خبر 301957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =