انرژی‌های پاک باید در قلب برنامه‌های نجات‌بخش اقتصادی قرار گیرد

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد دولت‌ها باید انرژی پاک را مبنای برنامه‌های اقتصادی خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، فاتح بیرول روز جمعه (پنجم اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که دولت‌ها باید در بسته‌های نجات‌بخش اقتصادی‌ خود که در پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا در نظر گرفته شده است روی انرژی‌های تجدیدپذیر متمرکز شوند تا دوباره شاهد افزایش انتشار گازهای گلخانه و کربن نباشیم.

وی پس از میزبانی مشترک یک نشست وزارتی از طریق ویدیوکنفرانس به همراه دانمارک گفت: قرار دادن انرژی پاک در قلب برنامه‌های اقتصادی راهبردی عالی برای احیای اقتصاد و در عین حال ایجاد آینده انرژی‌ امن‌تر و پایدارتر است.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی در بیانیه‌ای تصریح کرد: اجتناب از تکرار اشتباه‌های گذشته حیاتی است. اگرچه در سال ۲۰۰۸ انتشار گازهای گلخانه‌ای به دلیل بحران مالی جهانی کاهش یافت، اما خیلی زود و به صورت ناگهانی دوباره افزایش یافت، باید از آن دوران درس بگیریم.

دن یورگنسن، وزیر انرژی و آب و هوای دانمارک در این باره گفت: همه کشورها و موسسه‌هایی که شرکت‌ کرده‌اند، توافق کردند که ما باید این کار را به روشی صحیح انجام دهیم، باید این شرایط را به عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری‌های سبز ببینیم.

فاتح بیرول روز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت‌ماه) در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: همچنان شاهد آشفتگی بیش از حد بازار نفت در «آوریل سیاه» صنعت نفت هستیم.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) روز چهارشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) در گزارش چشم‌انداز کوتاه مدت انرژی خود با پیش‌بینی کاهش تقاضایی معادل ۲۹ میلیون بشکه در روز در ماه آوریل اعلام کرد که چنین کاهش تقاضایی در ۲۵ سال اخیر بی‌سابقه است.

کد خبر 302205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =