۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
  • کد خبر: 302250

تازه‌های نفت

هشتم اردیبهشت‌ماه
تازه‌های نفت

اعلام برنامه تامین حداکثری کالاهای پروژه احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت خام طرح گوره-جاسک از داخل کشور، ارائه گزارش عملکرد مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، تبیین برنامه‌های ارتقامحور شرکت ملی حفاری ایران در سال جاری، موفقیت شرکت نفت و گاز پارس در اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ در زمینه مدیریت انرژی و ایفای نقش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نجات یک تیم کوهنوری گرفتار در روستای کلات، تازه‌های خبری شرکت ملی نفت ایران در هشتم اردیبهشت‌ماه امسال است.

**شرکت مهندسی و توسعه نفت اطلاعات تازه‌ای درباره طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره-جاسک ارائه داد که بر مبنای آن، تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد کالاها و تجهیزات پروژه احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت خام این طرح سفارش‌گذاری شده است؛ پروژه‌ای که در مجموع ۹۰ درصد کالاهای آن از داخل کشور تامین می‌شود. در برنامه امسال این پروژه، بهره‌برداری از ۲ میلیون بشکه ظرفیت ذخیره‌سازی (از مجموع ۱۰ میلیون بشکه هدفگذاری شده در فاز نخست) قرار دارد.

**شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گزارشی از عملکرد مدیریت مهندسی و ساختمان خود ارائه داد و اعلام کرد: این مدیریت در سال گذشته با اعتباری بیش از ۳۲۰۰ میلیارد ریال، ۳۵ پروژه فنی، مهندسی و عمرانی مشتمل بر پروژه‌های نگهداشت و افزایش توان تولید، عمرانی و عام‌المنفعه و همچنین ۵۵۰ قرارداد احداثی، خدماتی و تعمیراتی را در بخش پشتیبانی حفاری تکمیل کرده و به سرانجام رسانده است. افزایش ظرفیت واحد بهره‌برداری نرگسی، بهینه‌سازی سیستم‌های کنترل توربوکمپرسورها در گچساران، احداث خط لوله خروجی واحد بی‌بی‌حکیمه ۲ به ایستگاه سیاه‌مکان،   احداث پلی‌کلینیک تخصصی در کوی نفت و استخر سرپوشیده مجتمع آموزش فنون اهواز، اجرای خطوط لوله و تاسیسات سرچاهی تزریق گاز پرنج و نصب چندین تلمبه‌ تقویت فشار نفت از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود.  

**شرکت ملی حفاری ایران از برنامه‌ریزی برای ارتقای اهداف کیفی این شرکت در سه بخش کارآمدی عملیاتی، رقابت‌پذیری و سهم بازار و بهبود سازمانی طی سال جاری خبر داد که این اهداف در بخش کارآمدی عملیاتی مشتمل بر ارتقای راندمان اجرایی، بازدهی عملیات و سرویس‌های حفاری و پروژه‌های کلید در دست، بهینه‌سازی تجهیزات حفاری، بکارگیری حداکثری توان تجهیزاتی و منابع انسانی شرکت و استفاده از ظرفیت‌های برون‌سپاری و پایدارسازی تامین کالا و خدمات عنوان شده است؛ در بخش رقابت‌پذیری و سهم بازار، حضور فعال در مناقصات و مشارکت از طریق روش‌های نوین با پیمانکارانِ توسعه میادین و افزایش سهم بازار حفاری مدنظر است و در بخش بهبود سازمانی، توسعه پایدار مقوله‌های اچ‌اس‌یی، توانمندسازی و ایجاد انگیزش کارکنان، چابک‌سازی سازمانی، استقرار نظام ‌های کارآمد یکپارچه مدیریت مالی با رویکرد وصول به موقع درآمدها و مدیریت هزینه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

**شرکت نفت و گاز پارس از دریافت گواهینامه استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ در زمینه مدیریت انرژی خبر داد و اعلام کرد این شرکت پیرو انجام دو مرحله ممیزی در اواخر سال ۹۸ از طریق شرکت مشارکتی توف نورد ایران- آلمان (TUV NORD)، موفق به دریافت این گواهینامه شده است. در گام نخست دامنه کاربرد این سیستم در بخش‌های تولید و توسعه، محدود به نیروگاه متمرکز و سیکل ترکیبی پارس جنوبی، سکوها و پالایشگاه فاز ۱۹ و ساختمان مرکزی این شرکت خواهد بود و توسعه آن به سایر بخش‌ها از جمله همه سکوهای عملیاتی و تمامی طرح های توسعه‌ای جدید در دستور کار آینده قرار دارد.

**سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد: هشت نفر از کوهنوردان استان فارس که در ارتفاعات روستای کلات گرفتار شده بودند توسط هیئت کوهنوردی شهرستان عسلویه به سرپرستی علی نوشیروانی، کوهنورد باتجربه سازمان منطقه ویژه پارس نجات یافتند. این گروه جهت کوهپیمایی و دره‌نوردی به ارتفاعات روستای کلات رفته بودند که به دلیل تاریکی هوا قادر به یافتن مسیر برگشت نبودند و به همت هیئت کوهنوردی شهرستان عسلویه نجات یافتند.                                         

کد خبر 302250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =