برگزاری مانور و کمک به نیازمندان در منطقه عملیاتی پارسیان

منطقه عملیاتی پارسیان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ۲ مانور واکنش سریع برای مقابله با کرونا برگزار کرد و با حضور در رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه»، به یاری نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از بحران کرونا رفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، در راستای افزایش آمادگی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و اقدام به‌موقع در برابر این بیماری، دو مانور واکنش سریع در منطقه عملیاتی پارسیان برگزار شد.
 محمد نجفی، رئیس منطقه عملیاتی پارسیان گفت: به‌منظور سنجش آمادگی کارکنان و هماهنگی واحدها در شرایط اضطراری مقابله با کرونا، مانور مقابله با ویروس کرونا طبق استانداردهای بهداشتی و در شرایط کاملاً ایمن در دو ناحیه گازی ایثار و تابناک برگزار شد.

وی ادامه داد: در مانور اجراشده در ناحیه ایثار، با شناسایی یک مورد مشکوک به کرونا در عملیات تب‌سنجی حراست، با اطلاع‌رسانی به درمانگاه و اچ‌اس‌یی، فرد مشکوک به درمانگاه اعزام شد و اقدام‌های مراقبتی اولیه براساس دستورعمل‌های بهداشتی روی وی انجام شد و در ادامه برای تکمیل معاینات به‌وسیله آمبولانس ویژه حمل بیماران کرونایی به بیمارستان خنج اعزام شد. هم‌زمان با توجه به احتمال آلوده بودن همراهان بیمار، این افراد بعد از معاینه و تب‌سنجی با رعایت تدابیر بهداشتی به اتاق قرنطینه هدایت شدند و سپس تیم عملیاتی واحد اچ‌اس‌یی، محل کار و استراحت و همچنین محوطه ورودی کمپ و محل‌های تردد فرد مشکوک به کرونا را ضدعفونی و گندزدایی کرد.

به گفته وی، در مانور ناحیه تابناک نیز پس از تماس تلفنی یکی از کارکنان واحد تدارکات کالا با درمانگاه مبنی بر نامساعد بودن اوضاع جسمانی یکی از کارکنان، اقدام‌های مشابه مانور ناحیه ایثار انجام و فرد مشکوک به بیمارستان لامرد اعزام شد.

مشارکت در رزمایش مساوات، همدلی و کمک مومنانه

نجفی ادامه داد: منطقه عملیاتی پارسیان شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، به یاری نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از بحران کرونا در شهرستان لامرد رفت.

وی با اشاره به اهمیت عمل به مسئولیت اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت: با تلاش کارکنان این منطقه بسته‌های معیشتی به ارزش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال شامل اقلام غذایی نظیر برنج، مرغ، ماکارونی، سویا، حبوبات، روغن، رب گوجه فرنگی و شکر میان ۶۵ خانوار نیازمند شهرستان لامرد توزیع شد.

نجفی با بیان اینکه این اقدام نوع‌دوستانه با همکاری منطقه عملیاتی پارسیان، همیاری مسئولان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لامرد انجام شد، اظهار کرد: منطقه عملیاتی پارسیان در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی در جریان مبارزه با شیوع بیماری کرونا، پیش از این نیز در قالب گروه‌های جهادی در ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و روستایی، مسدودسازی و کنترل ورودی جاده‌های میدان‌های گازی و حضور در ایستگاه‌های پایش سلامت در ورودی شهرها در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شهرستان‌های لامرد، مهر و خنج مشارکت داشت.

منطقه عملیاتی پارسیان شامل چهار میدان فعال عملیاتی تابناک، هما، شانول و وراوی است که در جنوب استان فارس و در مجاورت شهرستان‌های لامرد، مهر، خنج و پارسیان قرار دارد و خوراک مورد نیاز پالایشگاه گاز پارسیان را تأمین می کند.

کد خبر 302387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =