ناوگان حفاری خشکی و دریایی کشور فعال است

مدیرعامل شرکت ملی حفاری در واکنش به انتشار مطالبی در برخی رسانه‌ها درباره ترخیص تعدادی از دکل‌های این شرکت گفت: اکنون ناوگان حفاری خشکی و دریایی این شرکت در ۶ استان نفت‌خیز کشور فعال و آماده حفر چاه‌های نفت و گاز و ارائه خدمات فنی و مهندسی براساس برنامه‌های صنعت نفت است.  

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران،  سید عبدالله موسوی گفت: گردش کار در شرکت ملی حفاری با توجه به نیازهای صنعت نفت کشور به صورت موافقتنامه، امضای قرارداد، پروژه‌ای و مشارکتی انجام می‌شود و در اصل پایان یک پروژه، آغاز قرارداد جدید، تغییر کارفرماها، توقف عملیاتی دکل‌های حفاری و کاریابی آنها در دیگر پروژه‌ها امری طبیعی و این روند در ۴۰ سال گذشته استمرار داشته است.  

وی اظهار کرد: ارائه آمارهای واقعی و منطبق بر واقعیت و مقایسه درست آن، نخستین گام در اطلاع‌رسانی صحیح به مخاطبان هوشمند است و انتظار می‌رفت رسانه‌ها  با ارتباط و پرسش از مسئولان شرکت در بازتاب واقعیت‌ها دقت بیشتری کنند.   

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: بی‌تردید صنعت حفاری مهم‌ترین حلقه زنجیره فرآیند تولید در بحث ایجاد ظرفیت‌های جدید، توسعه مخازن نفت و گاز و حفظ و نگهداشت تولید است و بر همین مبنا این شرکت به‌عنوان زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران در چهار دهه گذشته با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه، توانمندی‌های خود را به اثبات رسانده و پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور بوده است.   

موسوی افزود: ماهیت کار در صنعت حفاری منطبق بر نیاز بازار و رقابت است و این شرکت نیز با توجه به تغییر شرایط کار در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و آغاز طرح موسوم به توسعه ۲۸ مخزن، برنامه‌های خود را با برنامه‌های صنعت نفت تطبیق داده تا با همکاری و مشارکت در قراردادهای مربوط به این طرح در قالب امضای قرارداد، تفاهم‌نامه و  مشارکت‌نامه با شرکت‌های بخش خصوصی و همچنین حضور در قراردادهای EPD حضوری فعال داشته باشد.  

وی اظهار کرد: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مقام‌های استان خوزستان تاکید دارند که در تغییر برنامه‌های توسعه مخازن نفت و گاز، دکل‌های حفاری طبق روال پیشین به‌کارگیری شوند و هیچ‌گونه مشکلی برای کارکنان شریف و زحمتکش این شرکت پیش نیاید که تاکنون نیز احدی بیکار نشده و حقوق و مزایای مجموعه کارکنان اعم از رسمی، قراردادی و پیمانکاری به‌موقع و به‌طور مستمر پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری تصریح کرد: در شرایط کنونی بازار نفت و تحریم‌های ظالمانه موافق انتشار مطالب با هدف و انگیزه خاص به قصد زیر سؤال بردن مقام‌های وزارت نفت و ایجاد نگرانی برای کارکنان و خانواده‌های شرکت ملی حفاری ایران نیستیم و از رسانه‌ها نیز انتظار می‌رود با نگاهی ژرف و به دور از بازی‌های سیاسی با نقد منصفانه و نگاه حرفه‌ای صنعت نفت را یاری دهند.

کد خبر 302426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =