منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ۱۴۰ میلیارد مترمکعب گاز دریافت کرد

مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ایران از انتقال ۱۴۰ میلیارد مترمکعب گاز توسط این منطقه عملیاتی در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجتبی گلستانه با بیان اینکه منطقه ۲  کریدور ارتباطی انتقال گاز کشور است، گفت: حجم گاز دریافتی منطقه در سال ۹۸ حدود ۱۴۰ میلیارد مترمکعب بود که از این مقدار، ۳۳ میلیارد مترمکعب به مصارف صنعتی، نیروگاه‌ها، CGS شهری استان‌ها و مصارف سوخت تأسیسات تقویت فشار گاز و تلمبه‌خانه‌های نفت اختصاص یافت و بقیه یعنی ۱۰۷ میلیارد مترمکعب به‌منظور استفاده استان‌های شمالی کشور تحویل دیگر مناطق عملیاتی شد.

وی با اشاره به تعداد توقف‌های اضطراری واحدها، اظهار کرد: خوشبختانه سال ۱۳۹۸ با وجود افزایش ساعت کارکرد توربوکمپرسورها، ۶۵ درصد کاهش توقف نسبت به سال ۱۳۹۷ داشتیم که این کاهش نشان از پیش‌بینی مخاطره‌ها و تلاش و همت بی وقفه کارکنان منطقه است و جای تشکر و قدردانی دارد.

مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز درباره ساعت کارکرد بدون واحد رزرو، تصریح کرد: نسبت به سال ۱۳۹۷ در مجتمع‌های تأسیسات تقویت فشار گاز پتاوه و دوراهان، افزایش ۴۷ درصدی کارکرد واحدهای بدون رزرو را داشتیم که در نوع خود رکوردی بی‌نظیر روی خطوط سراسری دوم و سوم است، همچنین با تمهیداتی، خط دوم و سوم سراسری تا ۴۵ درصد افزایش ظرفیت FLOW، با کار واحدهای رزرو و آرایش عملیاتی در سرویس انتقال گاز هماهنگ بودند.

گلستانه ادامه داد: تأسیسات و مراکز بهره‌برداری خطوط لوله منطقه اکنون با ضریب اطمینان بالا در مدار انتقال گاز قرار دارند تا گاز ایمن، پاک، پایدار و بهره‌ور به دست مصرف‌کننده‌ها برسد.

وی همچنین ضمن تقدیر از تمامی کارکنان واحدهای عملیاتی و پشتیبانی، اظهار کرد: تمامی برنامه‌های تعمیرات سال ۱۳۹۹ با برنامه‌ریزی منسجم و رعایت دقیق استانداردها و ایمنی کامل در حال انجام است که می‌توان به‌عنوان موفقیتی ارزشمند برای این منطقه برشمرد.

کد خبر 302600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =