سامانه کنترل و مانیتورینگ ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک راه‌اندازی شد

سامانه کنترل و مانیتورینگ ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک توسط کارشناسان واحد کنترل خوردگی و مهندسی منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ایران با موفقیت طراحی و راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجتبی گلستانه، مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ایران در این باره گفت: برای نصب و راه‌اندازی سامانه کنترل و مانیتورینگ ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک و با توجه به الزام و هدف‌گذاری مدیریت تعالی در سال ۱۳۹۸، باید تعداد ایستگاه‌های آنلاین و تجهیزشده به سامانه مذکور، از ۱۲ درصد به ۲۵ درصد ارتقا می‌یافت که به این منظور با تلاش و پیگیری مستمر گروه برق واحد کنترل خوردگی منطقه ۲ عملیات انتقال گاز، تعداد ۲۲ ایستگاه در سال ۱۳۹۸ به سامانه کنترل و مانیتورینگ مجهز شدند.

وی افزود: تعداد ایستگاه‌های آنلاین به نسبت کل ایستگاه‌های منطقه دو، به رقم ۷.۲۵ درصد (معادل ۴۱ ایستگاه) رسیده است، همچنین به موازات نصب و راه‌اندازی سامانه کنترل و مانیتورینگ، تجهیز تعدادی از ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک به هاف‌سل ثابت ( Permanent Half Cell ) ساخته‌شده توسط گروه برق واحد کنترل خوردگی منطقه ۲ عملیات در دستور کار قرار گرفت که این اقدام سبب تکمیل چرخه کنترلی رکتیفایرهای حفاظت کاتدیک بر مبنای اصول علمی و استاندارد می‌شود.

مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: این منطقه عملیاتی در زمینه راه‌اندازی سامانه کنترل و مانیتورینگ کنترل خوردگی با توجه به اتکای صرف بر منابع، تجهیزات و نیروی انسانی داخلی شرکت، به لحاظ کمّی و کیفی در سطح شرکت انتقال گاز ایران در جایگاه نخست و پیشرو است.

گلستانه یادآور شد: همه مراحل طراحی، اجرا، نصب و راه‌اندازی این سامانه و قطعات جانبی (هاف سل ثابت و...) همه به‌دست متخصصان منطقه ۲ عملیات انتقال گاز انجام شده و صرفه‌جویی اقتصادی بالایی را به همراه داشته است.

کد خبر 306990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =