تسهیل سرمایه‌گذاری و مسئولیت‌ اجتماعی؛ اولویت‌های منطقه ویژه پارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اولویت‌های کاری این سازمان را تشریح کرد و گفت: تسهیل سرمایه‌گذاری و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی از اولویت‌های مهم این منطقه خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ایرج خرمدل در دو نشست جداگانه با استاندار و فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر اظهار کرد: این منطقه در کنار اهداف توسعه‌ای و تولید و صادرات، در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، وظایفی را نسبت به منطقه برای خود تعریف کرده است.

 وی تصریح کرد: در قالب شورای راهبردی و کمیته مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس، به دنبال استفاده از ظرفیت‌های موجود برای خدمت به مردم استان و به‌خصوص مناطق پیرامونی صنعت نفت در پارس جنوبی هستیم.

خرمدل ادامه داد: کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی در پارس جنوبی، تأمین و بهبود شاخص‌های سلامت، پیگیری برای ایجاد و تکمیل پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی، ارتقای اشتغال پایدار منطقه با تقویت حوزه‌های خدماتی، فنی مهندسی و استفاده از ظرفیت منطقه در راستای جلب سرمایه و ایجاد کارگاه‌ها و صنایع پایین‌دست و تکمیلی زنجیره تأمین و تولید از جمله عواملی است که برای خدمت به مردم منطقه دنبال می‌کنیم.

اعتقاد به توانمندی نیروهای بومی

وی عنوان کرد: به توانمندی نیروهای بومی استان و منطقه اعتقاد داریم و ضمن استفاده از نیروهای متخصص با اولویت بومی استان در مشاغل مدیریتی پارس جنوبی سعی ما بر این است که با استفاده از مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای، نیازهای آینده صنعت نفت در این منطقه را از بین جوانان همین استان و منطقه تأمین کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصای انرژی پارس یادآور شد: در بخش‌های زیربنایی، راهسازی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و درمان و آبرسانی فعالیت‌های خوبی انجام شده که متناسب با بودجه آنها را تقویت خواهیم کرد تا بتوانیم به بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال مردم استان عمل کرده باشیم.

ایجاد اشتغال پایدار با تسهیل سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی

خرمدل از برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال پایدار از طریق تسهیل در سرمایه‌گذاری صنایع پایین‌دستی نفت در پارس جنوبی خبر داد و اظهار کرد: این شرایط سبب می‌شود ضمن تکمیل زنجیره تأمین و تولید، به عملیاتی شدن شعار امسال مبنی بر جهش تولید نیز جامه عمل بپوشانیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: همراستا با این فعالیت‌ها، موضوع آموزش تخصصی مشاغل خدماتی و فنی و مهندسی مورد نیاز آینده پارس جنوبی را نیز دنبال می‌کنیم تا زمینه هدفمند و پایدار به‌کارگیری نیروهای متخصص بومی در پارس جنوبی محقق شود.

خرمدل یادآور شد: یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌ها در فصل جدید کاری، توجه ویژه به پرداخت به‌موقع مطالبات شاغلان در پارس جنوبی است که با استفاده از راهکارهای علمی و به شکل دقیق میدانی برای اجرایی شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نگاه ما به فضای مناطق پیرامونی پارس جنوبی متأثر از مسئولیت‌های اجتماعی نفت در سطح این مناطق است که سعی می‌کنیم در قالب تقویمی برنامه‌محور، اقدام‌های اساسی را در حوزه‌های زیرساختی در این مناطق بازتعریف کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیان کرد: افزایش سطح خدمات فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و درمانی برای ساکنان مناطق پیرامونی در کنار طرح‌های نخبه‌پروری و ارتقای میزان دانش محصلان مدارس را در برنامه کاری قرار داده‌ایم.

کد خبر 302866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =