کسانی که به «حسین» ناروا کردند، توبه کنند

وزیر امور خارجه ایران گفت: کسانی که به حسین کاظم‌پور اردبیلی ناروا کردند، در مقابل خداوند توبه کنند. او بسیار سختی کشیده و جفا دیده بود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدجواد ظریف بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در آیین بزرگداشت مرحوم حسین کاظم‌پور اردبیلی که در ساختمان وزارت نفت برگزار شد، اظهار کرد: حسین کاظم‌پور و حسین شیخ الاسلام دو اسمی هستند که هیچ‌گاه برای من از هم جدا نمی‌شوند؛ دو دیدگاه متضاد فکری اما هر دو می‌دانستند که صادقانه برای سربلندی این ملت و این آب و خاک تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه من از ابتدای ورودم به حوزه دیپلماسی به‌عنوان یک دانشجوی دکترا در نیویورک به محضر حسین کاظم‌پور رسیدم، زمانی که ایشان به عنوان معاون وزیر امور خارجه همراه دکتر ولایتی به نیویورک می‌آمد و نمونه بارز مردانگی و سخت‌کوشی بود، افزود: حسین مردی خوش‌فکر، تیزبین، شجاع و بی‌تکلف بود و با یک کارمند محلی آنچنان رفتار می‌کرد که گویی با همتای خود رفتار می‌کند.

ظریف به زمانی که در سال ۶۷ پس از پایان دکترا، به تهران برگشت و مشاور وزیر در امور قطعنامه ۵۹۸ شد، اشاره کرد و افزود: با حسین حدود یک سال هم‌اتاق بودم که چه بسیار از ایشان آموختم و او برای من یک الگو و نمونه است. به من درس انسانیت، بزرگی و شجاعت آموخت. امیدوارم بتوانیم مانند حسین، شجاع و بی‌تکلف باشیم و برای سربلندی این آب و خاک از همه چیزمان مایه بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه حسین پیشنهاد نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل را باوجود اینکه بسیار سختی کشیده بود و بسیار به او جفا شد، پذیرفت، تصریح کرد: من امروز از کسانی که به حسین ناروا کردند می‌خواهم در محضر خداوند توبه کنند، از همسر حسین حلالیت بطلبند. بد کردند؛ بسیار بد کردند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه به پاس خدمات حسین کاظم‌پور اردبیلی و حسین شیخ‌الاسلام، دو سالن وزارت امور خارجه را به نام این دو بزرگوار نامگذاری خواهیم کرد، گفت: همه بدانند برای خدمت به ایران و این مردم راست و چپ بودن مهم نیست؛ دل در گرو این مردم داشتن و عاشق این آب و خاک بودن مهم است.

کد خبر 303046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =