۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
  • کد خبر: 303202
دستور پوتین برای حمایت از صنعت نفت روسیه

رئیس‌جمهوری روسیه دستور داد هم‌زمان با کاهش تولید نفت اوپک پلاس، از صنعت نفت این کشور حمایت شود.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ولادیمیر پوتین تا ۱۵ ماه ژوئن به دولت روسیه مهلت داد در حالی که تولید نفت به دلیل توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان عمده نفت جهان کاهش می‌یابد، طرحی را برای حمایت از صنعت نفت ارائه دهد.

بر اساس آنچه در وب‌سایت کاخ کرملین منتشر شده، پوتین به وزیران خود دستور داده  در حالی که توافق کاهش تولید اوپک پلاس و دیگر تولیدکنندگان عمده نفت در جریان است، «نرخ‌های ویژه‌ای» را برای مجریان خطوط لوله و راه آهن روسیه تعیین کنند تا براساس آن نفت و فرآورده‌ها را انتقال دهند.

ایگور سچین، مدیرعامل شرکت روسنفت روسیه، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه، خواستار تعدیل نرخ حمل‌ونقل به نحوی شد که با قیمت‌های بازار هماهنگ باشد. 

به گزارش شانا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و دیگر متحدانش، متعهد شدند برای مقابله با کاهش قیمت و کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا، تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در این نشست توافق کردند پس از پایان دو ماه، به‌مدت ۶ ماه از یکم ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش عرضه داشته باشند و در بازه زمانی یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به‌مدت ۱۶ ماه نیز روزانه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه تولید خود را کاهش دهند.

خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی و مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه ۱۱ میلیون بشکه تعیین شده است.

ایران، لیبی و ونزوئلا نیز بر اساس این توافق از کاهش تولید معاف هستند.

نواک در ۱۸ ماه مه (۲۹ اردیبهشت‌ماه) گفت این کشور «به‌طور کامل» به توافق کاهش تولید پایبند خواهد بود. اظهارات وی حاکی از آن است روسیه تا زمانی که کشورهای تولیدکننده نفت در ماه آینده برای گفت‌وگو درباره روند کاهش تولید گرد هم می‌آیند، احتمالاً با پایبندی کامل به شرایط این توافق، نفت خود را عرضه خواهد کرد.

براساس سند منتشرشده توسط کرملین که فهرستی از دستورعمل‌های نشست برگزارشده در اواخر ماه گذشته درباره توسعه بخش انرژی را ارائه می‌دهد، شرکت‌های نفتی نباید به دلیل کاهش اهداف تولیدی ناشی از توافق اوپک پلاس، از اجرای برنامه‌های توسعه میدان نفتی خود بازبمانند.

کد خبر 303202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =