هماهنگی شرکت‌های نفتی روسیه برای تداوم کاهش تولید نفت

وزیر انرژی و شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه درباره تداوم کاهش تولید کنونی در قالب توافقنامه همکاری اوپک پلاس گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، منابع آگاه اعلام کردند که الکساندر نواک و مدیران شرکت‌های نفتی داخلی این کشور روز سه‌شنبه (ششم خردادماه) درباره اجرای توافق جهانی کاهش تولید نفت و امکان تداوم مقدار کاهش کنونی آن پس از ماه ژوئن گفت‌وگو کردند.

یک منبع آگاه  با بیان اینکه در این نشست هیچ تصمیمی گرفته نشد، گفت: نواک فقط درباره ادامه یا توقف کاهش تولید کنونی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس نظرسنجی کرد و تعداد دیدگاه‌های موافق و مخالف تقریباً یکسان بود. 

این منبع همچنین اعلام کرد: تصمیم گرفته شد بازار تجزیه و تحلیل شود و با از سرگیری پروازهایی که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف شده‌اند، منتظر آغاز بهبود تقاضا بمانیم. 

روزنامه دولتی کامرسانت دیلی به نقل از سه منبع صنعت نفت اعلام کرد که روسیه ممکن است سطح کاهش تولید کنونی را تا ماه سپتامبر حفظ کند.

وزارت انرژی روسیه از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین ماه) متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در این نشست توافق کردند پس از پایان دو ماه، به مدت ۶ ماه از یکم ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش عرضه داشته باشند و در بازه زمانی یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به‌مدت ۱۶ ماه نیز روزانه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه تولید خود را کاهش دهند.

چهار منبع اوپک پلاس روز سه‌شنبه (۲۳ اردیبهشت‌ماه) اعلام کردند کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، قصد دارند در نشست بعدی این سازمان در ماه ژوئن که برای بررسی عرضه و تقاضای تضعیف شده از ویروس کرونا برگزار می‌شود، کاهش تولید نفت کنونی را فراتر از ماه ژوئن ادامه دهند. 

وزارت انرژی روسیه روز دوشنبه (پنجم خردادماه)، در توئیتی به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور، اعلام کرد که انتظار می‌رود عرضه و تقاضای جهانی نفت در دو ماه آینده میلادی به توازن برسد.

کد خبر 303220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =