روسیه در فروش نفت به چین گوی سبقت را از سعودی‌ها ربود

روسیه از عربستان سعودی به عنوان تأمین‌کننده عمده نفت خام چین در ماه آوریل پیشی گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن و سنگاپور، داده‌های منتشر شده اداره گمرک چین در روز پنجشنبه (یکم خردادماه) نشان داد روسیه در فروش نفت خام  به چین، طی ماه آوریل از عربستان سعودی پیشی گرفت. در حالی که پالایشگاه‌ها در خلال جنگ قیمتی مسکو و ریاض، مواد خام ارزان قیمت را خریدند، واردات چین از روسیه در این ماه، نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش یافت.

بر اساس این داده‌ها، محموله‌های دریافتی چین از روسیه در ماه گذشته، به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، معادل یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز رسید. این مقدار در مقایسه با واردات روزانه یک میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه‌ای ماه آوریل ۲۰۱۹ و یک میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه‌ای ماه مارس از افزایش حکایت دارد.

این در حالی است که محموله‌های دریافتی چین از عربستان، به روزانه یک میلیون و ۲۶۰ هزار بشکه رسید که این رقم در مقایسه با واردات روزانه یک میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه‌ای ماه آوریل ۲۰۱۹  و روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای ماه مارس نشان‌دهنده کاهش است.

کل واردات نفت خام چین در ماه آوریل ۹ میلیون و ۸۴۰ هزار بشکه در روز بود، که در مقایسه با واردات روزانه ۹ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه‌ای ماه حاکی از کاهش واردات است، اما براساس آمارهای منتشر شده در اوایل ماه جاری، این مقدار کمتر از واردات دوره مشابه پارسال است.

این در حالی است که به دلیل بهره‌مندی پالایشگاه‌های چین از از قیمت‌های پایین نفت خام، واردات چهار ماه نخست این کشور امسال ۱.۷ درصد نسبت به پارسال افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 303206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =