۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
  • کد خبر: 303343
طلای سیاه ارزان شد

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۴ و ۵۳ دقیقه امروز (دوشنبه، ۱۲ خردادماه) به ۳۷ دلار و ۸۴ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۳۵ دلار و ۱۷ سنت رسید.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز جمعه (۹ خردادماه) ۳۷ دلار و ۸۴ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۳۵ دلار و ۴۹ سنت بود.

قیمت نفت امروز نزدیک به یک درصد کاهش یافت، زیرا معامله‌گران بر سر برگزاری نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش از زمان پیش‌بینی شده و در روزهای پایانی این هفته شرط بندی کردند، در نشست پیش‌روی  اوپک درباره تمدید کاهش تولید تاریخی این سازمان فراتر از پایان ماه ژوئن گفت‌وگو خواهد شد.

هوی لی اقتصاددان موسسه اوسی‌بی‌سی با اشاره به توافق ماه آوریل اوپک و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» برای کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام در ماه‌های مه و ززوئن گفت: تمرکز اصلی بر نشست اوپک پلاس است.

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت فرآورده‌های پایین‌دستی هنوز افزایش افزایشی نشده است، ممکن است شاهد کاهش محتاطانه قیمت نفت خام باشیم، اما اگر اوپک پلاس کاهش تولید کنونی خود را سه ماه دیگر تمدید کند، احتمال اینکه قیمت‌ها به سطح ۴۰ دلار برسند، وجود دارد.

کد خبر 303343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =