شیر ارتباطی خط لوله سوم به چهارم سراسری انتقال گاز ترمیم شد

مدیر منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز  اظهار کرد: عملیات ترمیم و رفع نشتی شیر ارتباطی خط لوله سوم به چهارم سراسری به انجام رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، حمید خدری با بیا اینکه نشتی گاز در خطوط لوله به دلایل مختلفی از جمله خوردگی، سایش، آسیب‌های مکانیکی و فیزیکی به‌وجود می‌آید، گفت: با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر نشتی در محدوده شیر ارتباطی خط لوله سوم به چهارم سراسری که تحت حفاظت و پایش مرکز بهره‌برداری خطوط لوله عسلویه قرار دارد، مورد بررسی اولیه قرار گرفت و علت نشتی مشخص شد.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از شناسایی محل نشتی ضمن ایمن‌سازی محوطه و با هماهنگی دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، هم‌زمان با انجام دیگر برنامه تعمیراتی روی خط لوله چهارم سراسری و همچنین افت فشار گاز، مراحل ترمیم و رفع نشتی در دستور کار قرار گرفت که با یاری خداوند متعال و تلاش کارکنان منطقه رفع عیب شد.

مدیر منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: انجام این تعمیرات با رعایت کامل نکات ایمنی پس از حفاری، تعویض قطعات معیوب و برشکاری قسمت‌های خوردگی با صرف ۲۴ ساعت زمان به پایان رسید و شیر یادشده در سرویس قرار گرفت.

به گفته خدری، با انجام دقیق عملیات نشت‌یابی و پایش مستمر خطوط لوله، ضمن افزایش راندمان و حفظ یکپارچگی خطوط لوله گاز از به‌وجود آمدن حوادث ناگوار و هدررفت این سرمایه ملی نیز جلوگیری می‌شود.

کد خبر 303399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =