۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
  • کد خبر: 303452
دبیرکل اوپک و وزیر نفت هند گفت‌وگو کردند

دبیرکل اوپک و وزیر نفت هند راه‌های تقویت همکاری دوجانبه را از طریق ویدئوکنفرانس بررسی کردند.

به گزارش شانا، به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، محمد سانوسی بارکیندو و دارمندرا پرادهان از طریق ویدئوکنفرانس درباره اهمیت مشارکت اوپک - هند و بررسی راه‌های بیشتر تقویت همکاری، در مواجهه با چالش‌های فعلی گفت‌وگو کردند.

بارکیندو و پرادهان درباره تاثیر بیماری همه‌گیر کرونا بر اقتصاد جهان و بازار نفت، با تمرکز بر هند و آسیا، صحبت و بر اهمیت گفتمان بین اوپک و هند به‌عنوان زمینه‌ای برای گسترش همکاری ذی‌نفعان صنعت تأکید کردند.

دبیرکل اوپک در این گفت‌وگو با شرح تصمیم‌های اتخاذشده در نشست‌های نهم و دهم وزیران اوپک و متحدانش در روزهای نهم و دوازدهم آوریل، درباره اقدام‌های صورت‌گرفته برای برگزاری نشست آتی اوپک در هفته آینده توضیحاتی ارائه داد.

بارکیندو با تحسین اقدام‌های هند در راستای مهار ویروس کرونا، گفت: از مشاوره و گفتمان هند با اوپک قدردانی می‌کنم.

وزیر نفت هند نیز با اشاره به توافق کاهش تولید اوپک پلاس گفت: این نخستین باری است که بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت در حمایت از تثبیت بازار جهانی نفت گرد هم آمده‌اند. 

پرادهام افزود: مشاهده اقدام‌هایی که به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باشد، حائز اهمیت است.

وی به نشست وزیران انرژی گروه G20 بلافاصله پس از نشست اخیر اوپک و حمایت آنها از تلاش برای تثبیت بازار اشاره کرد و  گفت: تفاهمی که بین اوپک و غیراوپک و همچنین تولیدکننده‌هایی مانند نروژ و کانادا به وجود آمد، گشایش جدیدی بود.

دبیر کل اوپک از وزیر نفت هند دعوت کرد که در هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک که در روزهای شانزدهم و هفدهم ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد، شرکت کند.

بارکیندو و پرادهام توافق کردند که در ژوئیه ۲۰۲۰ نیز درباره مسائل مربوط به انرژی گفت‌وگو کنند.

کد خبر 303452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =